verplicht bedekken

  • 10 March 2019
  • 2 reacties
  • 186 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoooiii,

Dus dit is eigenlijk een meer onderwerp voor islamitische dingen.
Ik ben een meisje van 13 en ik mag niet echt dragen wat ik wil... Ik moet bepaalde auras verplicht bedekken. En ik mag niet naar de openbare strand of zwembad in een bikini ofzo. Of ook geen shortjes of t shirts dragen. Ik vind het best streng, terwijl mijn ouders zeggen dat er 'strengere' mensen bestaan. Ze zeggen altijd tegen me dat ze me nooit zouden dwingen om hoofddoek te dragen, en dat ik het pas moet dragen als ik dat wil. Maar we gaan dus in de zomervakantie naar Pakistan. En nu moet ik opeens wel hoofddoek dragen en lange jurken met lange mouwen. Het word daar 40-50 graden!! Ik heb een hele discussie gevoerd met mijn ouders maar ze willen niet luisteren en worden steeds boos en zeggen dat ik het gewoon maar moet accepteren maar ik zit hier echt mee. Ik ken mijn ouders en ik kan letterlijk NIKS doen om hun om te praten. Ik voel me heeel kut en gedwongen. Weet iemand hier raad op?

xx anoniempje

2 reacties

Er is denk ik niet zo veel meer eraan te doen atm omdat de reis waarschijnlijk al is geboekt en je ouders het echt niet willen. Sorry 😞
Hele lastige situatie voor je. In Pakistan zal het doodnormaal zijn om als meisje met een hoofddoek en burka rond te moeten lopen , zelfs bij temperaturen van 40-50 graden, hier is dat niet. Sowieso ben je als meisje ondergeschikt in bepaalde islamitische kringen en heb je maar te luisteren naar een man.

Ik ben het trouwens volledig met je eens dat zoiets idioot is, maar dat is nu eenmaal het rottige van religies... Je ouders hebben het gezag over jou en daar heb je als 13-jarige niet heel veel tegenin te brengen. Het komt zelfs voor dat ouders hun dochter uithuwelijken in het land van herkomst omdat ze anders in Nederland te veel "verwesteren".
Dat laatste zeg ik trouwens niet om je bang te maken, waarschijnlijk hebben je ouders het beste met jou voor, en hebben ze lang moeten sparen om die vakantie mogelijk te maken, en verwachten ze gewoon dat jij je een beetje aanpast daar, al was het maar om geen gezichtsverlies te lijden bij hun familieleden aldaar.

Reageer