Skip to main content
Vraag

Verkracht door stiefvader

• April 20, 2025
  • 34 reacties
  • 2789 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo allemaal,

Ik ben een meisje van 12 en wilde mijn verhaal kwijt. Iets meer dan twee jaar geleden is mijn vader overleden door kanker. Ik heb het daar best moeilijk mee. Mijn vaders wens voor mijn moeder was dat ze een nieuwe man zou vinden. Sinds de zomer heeft mijn moeder een nieuwe man. 

Eerst vond ik hem wel aardig, maar nu ben ik bang voor hem. Vorige week waren we samen alleen thuis en heeft hij tegen mij geschreeuwd dat ik me moet uitkleden. Toen ik weigerde, deed hij mijn broek omlaag en gooide mij op de bank. Daarna heeft hij seks met mij gehad☹️ Ik schreeuwde heel hard, maar niemand kon mij helpen. 

Hij heeft mij na de seks gezegd dat als ik het tegen iemand durf te zeggen, er grote consequenties komen😭 Vanavond ben ik weer een avondje alleen met hem, niemand van mijn vriendinnen is thuis en dus moet ik met hem blijven. Ik ben heel bang dat hij het weer gaat doen... Wat moet ik doen!? 

34 reacties

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • April 21, 2025

Hoi ​@Livvy ,

Wat heftig voor je dat je dit hebt meegemaakt. Heel goed dat je steun en hulp zoekt op het forum! 

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.  Echt heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Ook kun je voor hulp terecht bij het Centrum voor seksueel geweld: https://centrumseksueelgeweld.nl. Ook hier kun je gratis en anoniem bellen of chatten.

Veel sterkte!

Mariska (De Kindertelefoon)

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • April 21, 2025

Wat heftig ja ik denk ook dat het effe goed is om de kindertelefoon te bellen 

Forum|alt.badge.img

heey wat erg, laat weten of alles oke is. ik maak me zorgen x

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • April 22, 2025

Tegen je moeder zeggen en naar de politie gaan.  Dat zal inderdaad grote consequenties hebben - voor hem.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • April 22, 2025

Hey ! Precies wat ​@Diana  zegt en dit is het "gewone”nummer van de politie : 0900 8844. Sterkte en succes !

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • April 23, 2025

En wat is er gebeurt?? Kan ik je op een manier helpen of wil je er over praten?

( deel van de tekst verwijderd door De Kindertelefoon wegens regel 4, het vragen om contactgegevens is niet toegestaan )

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • April 24, 2025

Hey allemaal! 

Paar dagen geleden heb ik een topic geschreven over dat mijn stiefvader mij heeft verkracht... Die dag heeft hij het weer gedaan☹️ Hij had mij vast gepakt en vastgebonden zodat ik niet kon bewegen. Omdat ik zoveel aan het schreeuwen was, deed hij tape op mijn mond.. Ik vond het verschrikkelijk eng en weet niet wat ik moet doen... Mijn moeder gelooft mij niet en zegt dat ik gewoon aandacht wil. Morgen heb ik mentorles, zal ik het aan mijn mentor vertellen? Nog net voor de vakantie begint? Ik ben bang dat hij het vaker gaat doen in de vakantie.. 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • April 24, 2025

heey wat erg, laat weten of alles oke is. ik maak me zorgen x

Dankjewel!❤️ Ik heb in de reacties wat meer geschreven vandaag☹️

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • April 24, 2025

Vastbinden en mond afplakken laat sporen na.  Naar de politie gaan en het laten vaststellen.

Wolkje
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • April 24, 2025

Waarom zijn er tegenwoordig ook zulke gekke mensen!

Als ik jou was zou ik 0800 – 0188 bellen. Dat is het nummer van Centrum Seksueel Geweld bellen. Die kunnen je helpen en je tips geven om bijvoorbeeld aangifte te doen bij de politie. Het is echt erg wat je 'stiefvader' je heeft aangedaan. Hopelijk helpen mijn tips.

Liefs en sterkte.

@Wolkje 

sanne
Forum|alt.badge.img+1
  • April 24, 2025

ik vind dit echt heel erg voor jou, vooral omdat je moeder je niet gelooft, is er denkje iets van bewijs dat hij jou iets heeft aangedaan? misschien kan je naar de winkel gaan en iets van een camera of geluid-opname ding kopen.

ik weet dat ik er geen verstand van heb ofzo, maar wat ik misschien zou doen is tegen mijn meest vertrouwde vriendin vertellen, eentje die je bijvoorbeeld al lang kent en kijken of je daar even kan blijven, misschien als de moeder of vader van hun een vertrouwenspersoon is voor je zouden hun misschien kunnen helpen in de situatie.

is er misschien ook iets van legale actie die je kan nemen?  dat is ook wel lastig, vooral omdat je daarvoor bewijs nodig hebt.

maar ook zeker je mentor vertellen, misschien kan hij/zij je helpen in de situatie.

ik wens je echt heel veel sterkte en hoop dat het snel wat beter zal gaan.

sanne
Forum|alt.badge.img+1
  • April 24, 2025

ik maak me erg veel zorgen, ik had al een andere reactie geplaatst, maar ik wil wel herhalen, in de andere comments staan hulplijnen van de politie enz. vertel alstjeblieft dit aan je mentor en  misschien zelfs aan een vertrowd iemand, een goede vriend of vriendin die je bijvoorbeeld al lang kent.

kijk of je tijdens de vakantie misschien in een gaval van nood toch misschien met iemand anders kan blijven, als je die ouders ook vertrowd, kijken of hun je kunnen helpen, 

ik wens je alsnog echt heel veel sterkte.

Forum|alt.badge.img

@Livvy heyy dit is niet oke, ik zou zeker naar je mentor gaan en bellen naar politie (0900-8844) en/of centrum seksueel geweld (0800-0188). ik zou het ook vertellen aan een vriendin (en zijn/haar ouders als je hun vertrouw, want volwassenen kunnen meer doen). dat je moeder je niet gelooft is echt niet oke, je zou kunnen kijken of je in de vakantie misschien zoveel mogelijk bij familie/vrienden kunt zijn maar zonder toestemming van je moeder denk ik dat je niet ver komt… daarom moet je denk ik bellen met hulplijnen. ik denk dat vandaag je laatste schooldag was voor de vakantie, heb je met je mentor gepraat? hopelijk wel, alles komt wel goed💕  xx me

(als ik je ergens anders mee kan helpen zeg het alsjeblieft!)

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • April 27, 2025

Hey allemaal...

Ik dacht ik geef even een update over mijn leven..☹️☹️ er is heel veel gebeurt de afgelopen dagen! Heel erg bedankt voor jullie steun en hulp trouwens❤️

Vrijdag had ik mentorles en heb ik het prive aan mijn mentor verteld. Zij vertelde mij dat ze met mij na de vakantie wil praten en als er iets in de vakantie zou gebeuren, ik naar haar toe mag komen. Ze heeft mij haar telefoonnummer en adres gegeven, ze woont niet ver van mijn huis. 

Na mijn laatste update ben ik vrijdagmiddag na school weer verkracht door mijn stiefvader. Hij gebruikte een trillend apparaatje. Weet iemand wat het was? Het deed zoveel pijn☹️☹️Ook plakte hij tape op mijn armen en zat ik vast aan mijn benen. Daarna heeft hij seks met me gehad. k was alleen maar aan het huilen. Wat mijn stiefvader was vergeten, was dat onze schoonmaker nog thuis was en dus alles hoorde. Ze was dus stiekem naar beneden gelopen omdat ze geschreeuw hoorde, toen ze mij door de glazen deur van de gang naakt zag liggen heeft ze boven de politie gebeld. Er kwamen toen twee politieautos en kwamen naar binnen. Ik lag helemaal naakt op de bank en schaamde mij eigenlijk heel erg😔 Een lieve vrouw hielp mij toen met aankleden en haalde de tape er af. Terwijl de rest van de mensen met mijn stiefvader bezig waren. Daarna gingen we met de politieauto naar het politiebureau en werd ik daar door mijn tante opgehaald. Ik woon nu daar sinds vrijdagavond. Mijn tante vertelde mij dat ik hier sowieso blijf tot de rechtzaak er is, daarna wordt bepaald of ik weer naar huis mag of dat ik ergens anders heen moet. 

Sinds vrijdagavond dat ik bij hun kwam, heb ik heel veel buikpijn en bloed uit mijn vagina, het brand ook heel erg als ik moet plassen... Ik heb sinds vandaag ook koorts. Mijn tante heeft overlegd met de hulpverlening en ook naar het ziekenhuis gebeld. Morgen moet ik naar de kinderarts om mij te laten onderzoeken.. Weet iemand misschien wat ze daar gaan doen? Ik ben nog nooit bij de kinderarts geweest voor iets ernstigs... Als ik mij moet uitkleden, zou ik dan mijn tante bij mij laten? Of moet ze weg? Ik weet het niet zo goed...☹️

Groetjes Liv, is het trouwens goed als ik weer een update geef na mijn afspraak?

De tekst is aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. forumregel 6 (Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum). 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • April 27, 2025

Hey Lott💞 heel erg bedankt voor je lieve zorgen en steun! Ik heb een nieuwe update hier in de reacties geplaatst❤️ Ik woon nu tijdelijk bij mijn tante.. 

Forum|alt.badge.img

heyy, wat erg dat het weer gebeurde maar wat fijn dat de schoonmaakster er wat van heeft gezegd en hij nu een rechtzaak moet hebben. ik weet niet hoe goed de band met je tante is maar ik zou liever niet willen dat mijn tante me naakt ziet maar dat is bij mij zo misschien vind jij het wel fijn. wat fijn dat je nu wel bij je tante kunt wonen. je hoeft je helemaal niet te schamen voor dat je daar naakt lag, alleen maar goed dat er verandering komt met eerst! wat goed trouwens dat je met je mentor hebt gepraat en wat fijn dat ze zo lief reageerde! ik vraag me wel af: wat zei je moeder en heeft ze al sorry gezegd dat ze je niet geloofde? hopelijk komt alles snel goed goed en voor nu veel sterkte/beterschap en succes morgen bij de kinderarts! de updates zijn top, alles komt wel goed geloof me💖 liefs Lot

Forum|alt.badge.img

heyy ​@Livvy hoe ging je afspraak?? xx

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • April 28, 2025

Hey wat vreselijk om te horen en wat goed dat je hiermee komt en het bespreekt. Heel veel sterkte en je kan altijd hier je verhaal kwijlen en er over praten🙏

stitch12345
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 2, 2025

wat erg! dat mensen zo kunnen zijn! fijn dat je in ieder geval bij je stiefvader weg bent! veel succes nog bij de kinderarts of is die afspraak al geweest enzo ja hoe is die dan gegeaan 

groetjes ​@stitch12345 

• May 16, 2025

Hopelijk gaat het nu beter met je en kan je het een plekje geven met mensen die je wel vertrouwd en er voor je zijn

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • May 19, 2025

Hoi allemaal…

Ik heb eindelijk de mogelijkheid om een update te kunnen geven over wat er de afgelopen weken allemaal is gebeurd.. Ik ben de dag na mijn laatste update naar de kinderarts geweest, uiteindelijk werd ik doorverwezen naar de gynaecoloog en hebben ze allemaal testen uitgevoerd. Ik vond het heel spannend om mij uit te kleden en mij te laten onderzoeken door de gynaecoloog, vanwege de seksuele misbruik. Een week later kreeg ik helaas de uitslag dat ik Chlamydia heb opgelopen door de onveilige seks die ik had met mijn stiefvader… Ik heb medicijnen gekregen en nu is het gelukkig weer weg. 

Ik heb in die week ook de rechtzaak gehad tegen mijn stiefvader. Hij heeft tot die tijd in de cel gezeten. Hij kreeg nu alleen een taakstraf. Ik vind dit zo oneerlijk… Vanwege mijn trauma’s ben ik uit huis geplaatst en hebben ze mij in gesloten jeugdzorg gezet. Hier moet ik leren omgaan met mijn trauma’s en hopelijk mag ik dan over een paar weken of maanden terug naar huis. 

Ik heb hier nog meer trauma’s opgelopen.. Ik ben op de eerste dag gelijk in een isoleercel gestopt met tegenzin. Ik trappelde tegen en werd met tegenwerking uitgekleed. Ik lag naakt op de koude grond en had alleen een matrasje en een scheurjurk. Ik heb daar in totaal 5 dagen gezeten, het was heel eenzaam… Ik heb daar ook mijn 14e verjaardag gevierd, helemaal alleen… Nu ben ik er eindelijk uit en heb ik sinds zaterdag weer schermtijden, ik krijg mijn telefoon aan het einde van de dag voor een uurtje. Ik moet mijn telefoon zo weer inleveren… Met mijn moeder heb ik nog geen contact gehad, mijn mentor is mij wel al komen bezoeken. Ze heeft mij zaterdag even bezocht, dat was heel fijn. Ze heeft mij ook toegesproken over mijn kapotte armen, ik had mezelf besneden, het voelt zo goed om dat te doen. 

Ik hoop dat ik zo snel mogelijk uit deze hel mag. Ik wil weg… 

Groetjes Livvy

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • May 19, 2025

heyy ​@Livvy hoe ging je afspraak?? xx

Hey, hij ging wel goed! Ik heb helaas Chlamydia opgelopen, maar dat is gelukkig nu dankzij medicatie weer weg. Ik heb een nieuwe update gepost <3

• May 19, 2025

Alleen een taakstraf? Wtf… en dan ook jij nog in een isoleercel- ik dacht dat dit alleen in hele slechte films gebeurde maar…

Sterkte

• May 19, 2025

Ook sterkte van mij

sanne
Forum|alt.badge.img+1
  • May 24, 2025

Hey, ik ben heel blij voor je dat je weg kan zijn bij je vader en dat je bij je tante kan blijven, hoe gaat het nu met je? ben je een beetje oke?  Ook echt heel fijn dat die schoonmaakster in de buurt was om je te helpen, echt heel lief van haar.

En voor de vragen, kan ik ze misschien beantwoorden (ik hoop dat dit een beetje helpt)

Van hoe je het heb bechreven is dat trillende ding een vibrator of een dildo, dat is een ding dat vrouwen meestal gebruiken voor zichzelf, maar dat is echt heel erg niet oke dat je vader dat op je gebruikte.

ik weet zelf niet heel veel van je symptomen,( en mijn informatie/ advies moet je ook echt niet als een waarheidsbron gebruiken, want het kan fout zijn)

ik denk dat er misschien een kans is dat je een s.o.a hebt (sexueel overdraagbare aandoeningen)

en dat is een soort ziekte die overgebracht kan worden tijdens sex, dus er  is dan een kans dat je vader zoiets had. Als dat dan ook zo is is er een kans dat je naar een gynecoloog moet, dat is een soort dokter voor vaginas, en die kan je dan helpen.

bij de kinderarts is er een kans dat je je moet uikleden en dat ze misscien gaan kijken of er iets kapot, beschadigs of iets anders is met je vagina, ze kunnen ook misschien vragen stellen over wat er is gebeurt ofzoiets. en voor of je je tante er bij moet laten of niet is gewoon puur wat jij comfortabel vind, als jij je niet comfortabel voelt met als je tante er bij is dan kan je haar gewoon vragen om misschien even uit de kamer te stappen, dat begrijpt ze vast wel, en als je het fijner vind dat ze er misschien wel is is dat ook goed. je moet alleen nadenken over wat jij fijn vind en waar jij je comfortabel mee voelt.

hopelijk helpt dit een beetje, en alsnog veel sterkte, het komt goed!❤❤