Skip to main content
Vraag

verjaardag wel of niet vieren?

  • 3 June 2024
  • 1 reactie
  • 31 Bekeken

hoi, ik ben een meisje van 14.

het duurt nog heel lang tot ik jarig ben maar ik denk er nu al over na.

mijn verjaardag is pas in november. dan wordt ik 15. ik heb nu ik denk 3 of 4 jaar mijn verjaardag niet gevierd en ik twijfel of ik dat dit jaar wel wil doen. ik vierde het niet omdat ik er niet van hou om het middel punt van de aandacht te zijn en dat iedereen je aanraakt om je hand te schudden of om je te kussen op je wang. en omdat ik een hele tijd heb gestruggeld met in leven blijven en dat die verjaardag een herinnering was dat ik weer een k*t jaar heb overleefd en er weer een moet doen. ergens vind ik dat ik mijn verjaardag wel moet vieren omdat dat netjes is tegenover mijn familie. misschien denken ze wel dat ik wel een feest geef maar hun niet uitnodig.

ik had dus bedacht dat ik mijn verjaardag samen met mijn broer vier die 2 maand na mij jarig is. ik weet alleen niet hoe ik dat aan hem moet vragen. want hij vind zijn verjaardag vaak wel leuk en hij heeft geen last van dat mensen hem op de wang zoenen. en misschien wil hij de aandacht niet verdelen.

ik ben hoe dan ook van plan om mijn 16e verjaardag te vieren. om twee redenen. 1. sweet sixteen 2. golden birthday (als je leeftijd hetzelfde is als de datum dat je jarig bent).

ik weet dat het een beetje vroeg is om hier al over na te denken maar zo werkt mijn brein.

1 reactie

Ik zou gewoon doen wat goed voelt. Vraag het maar aan ne broer!

Liefs @NoahLovesYou 

Reageer