Vraag

Verhuizen

  • 8 August 2023
  • 4 reacties
  • 49 Bekeken

Badge

Hallo allemaal,

Mijn moeder en stiefmoeder gaan samenwonen. Ik woon bij mijn moeder en moet dus mee verhuizen. Ik kan het echt goed vinden met mijn moeder en stiefmoeder alleen het voelt niet goed aan dat ze nu al gaan samen wonen. Ze kennen elkaar 7 maanden en willen nu al samenwonen (ik vind dat erg snel). Maar aan de andere kant is het ook beter dat we gaan verhuizen anders komt mijn stiefmoeder in ons huis wonen waar ook mijn vader heeft gewoond dat vind ik al helemaal raar. Ik en mijn broer hebben ook niks te zeggen over hoe het er allemaal uit gaat zien enzo. Ze betrekken ons nergens bij vooral mij niet en ik heb al meerdere keren aangeven dat ik er graag bij betrokken wil zijn van wat ze voor gedachtes hebben. Ook moet ik nadenken stel dat mijn moeder overlijdt als ik dan bij mijn stiefmoeder wil blijven wonen en dan net zo als nu af en toe naar mijn vader of voor altijd naar mijn vader wil. Dat voelt als een rare keuze. Ik en mijn vader liggen elkaar niet zo goed (ik kan het beter met de vriendin van mijn moeder vinden (dus mijn stiefmoeder) dan met mijn eigen vader). Ik wil hem niet beledigen maar ik wil ook niet voor de rest van mijn leven tot mijn 18e bij hem moeten zitten. 

Heeft iemand tips voor mij hoe ik hier allemaal mee om kan gaan?


4 reacties

Hi ! Ik denk dat als je het opschrijft zoals je hier doet en misschien er nog meer bij vertelt wat dit met jou doet, hoe het je raakt, dat je van ze houd en juist daarom zo graag wilt meedenken, dan moet je moeder je echt wel begrijpen 🙂 je legt het zo goed uit, en ik snap al helemaal hoe je je voelt. Dan hun beiden toch zeker ook! Lees het ze voor of laat het ze lezen, met hartjes er onder bijvoorbeeld 💞 als ik dat van mijn kind of zus of broer kreeg dan smolt ik en begrijp ik ook hoe belangrijk het voor jou is 😊 is dat een idee ? Ik hoop het! En ik hoop dat je meer tips krijgt hier! 

Lieve groetjes, Sjammetje xxxx

Reputatie 2
Badge

hii ik snap dat het gek voelt voor je! Ook jammer dat je nergens bij word betrokken ik zou het met je moeder er over hebben dat je ook graag iets te zeggen wilt hebben en vertellen dat het voor jou ook allemaal best gek is zo verder zou ik me niet druk maken met of je moeder dood gaat! (ik weet niet wat haar situatie is) maar als ze nu gezond is zou ik je daar nu echt geen zorgen over maken!! Succes en het komt helemaal goed👍🏻👍🏻

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi, misschien kun je dit opschrijven en aan hun laten lezen. Want je verteld het nu heel goed. Ik denk dat ze je dan vast wel serieus nemen. Leg ook uit wat je vind en voelt. Of een keer vragen of je een moment heel serieus met ze mag praten. En laat gerust je gevoel aan ze merken, dat moet helpen. Ik hoop dat je er iets aan hebt! Succes hoor! :) 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi, ken je iemand die je vertrouwt? Een volwassen persoon die je hierbij kan steunen en adviseren? Want je zit er erg mee en het zou fijn zijn als iemand je kon helpen. Misschien een mentor of docent waar je goed mee kunt. En anders bel of chat erover met de kindertelefoon want dat is niet eng en ze zijn heel lief en willen je echt helpen! 

Maiskolfje X 

Reageer