Verdriet om een overlijden


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal, 

4 jaar geleden is mijn moeder overleden aan kanker en opeens merk ik nu heel erg veel verdriet. Op school hadden we een gastles van een man die geen rekening hield met mij. Hij zei: ‘In die landen heeft bijna niemand een vader of moeder, jullie hebben dat allemaal wel.’ Dat was het begin van deze slechte dag. Daarna gaf een juf een les over verdriet. Er is een zangeres, ik weet haar naam niet meer, maar zij heeft in haar leven ook heel erg veel verdriet meegemaakt. Een moeder die op jonge leeftijd was overleden (aan kanker) en een vader die op haar 16e overleed aan kanker. Het voelde alsof mijn keel werd dichtgeknepen. Opeens werd ik heel erg bang dat ik zoiets ook zou meemaken. De rest van de les staarde ik verdrietig voor mij uit, op mijn tong bijtend, want ik wilde niet gaan huilen. We waren in een kring gaan zitten en we moesten de stoelen en tafels weer recht zetten aan het einde van de les. De juf vroeg aan mij of het ging. Ik zei dat het niet heel goed ging (met trillende stem) en toen de juf zei dat ik na schooltijd bij haar mocht komen praten werd ik geëmotioneerd. Ik huilde niet, maar ik moest er alles aan doen om niet te huilen. Ik zei nee, ik wilde alleen zijn. Thuis heb ik het wel tegen mijn vader verteld, maar het was moeilijk. Nu, een paar uur later, heb ik het gevoel dat alles eruit moet gaan, maar het blijft zitten. Ik vind het echt vreselijk lastig!


19 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Ga met je docent praten dat lu ht vast op. Wand dat weet zij het ook en kan ze er rekening mee houden. Hoe spannend het ook is het lucht heel veel op om met iemand te praten

Vind je dit een goed iedee?

zeker een goed idee! hoe zou je dat willn doen

 

Reputatie 2
Badge +1

Hey,

Ahh, wat naar voor je! Zeker omdat je leraar er geen rekening meehoudt. Als je iets dwars zit, gooi het eruit bij een vertrouwenspersoon. Deel wat je voelt en vraag hulp! Echt ik heb er ervaring mee, met als je iets wil zeggen, maar met niemand kan praten! Overigens sluit ik me bij de reactie aan van @Anoniempjepanda !

Praat erover!

Ik hoop je geholpen te hebben! Veel geluk! You got this girl!

Een poot van:

Dino <3

Reputatie 4
Badge +4

zeker een goed idee! hoe zou je dat willn doen

 

Ik zou na school vragen of je even iets prive wilt zeggen en dan gw alles er uit praten. Ik heb het zelf ook wel eens een keer moetten doen. Het is in het begin heel eng maar ze helpen je echt goed

Belive my geloof in jezelf je kan het

Ik ga het proberen, maar ik ben bang dat ik moet huilen ofzo

Reputatie 4
Badge +4

Dat is heel normaal en je docent zal je daar wel bij steunen. En wat zou er fout kunnen gaan?

En huilen doet iedereen wel eens en dit is echt begrijpijk. Je kan het

Reputatie 4
Badge +4

En als ik heel eerlijk ben werd ik heel erg gepest op school en ik zat niet lekker in mn vel. Mijn wiskunde docent had dat door en die vroeg aan mij om te blijven zitten als de bel ging. We hebben best een heftig gesprek gehad en ik moest ook huilen maar hij hielp mij juist. Dus jou docent helpt jou zeker ook

Ik geloof dat je het kunt

Ahhh! Wat een lieve reacties! Dat had ik echt ff nodig. Ik ga het vandaag of morgen proberen, want ik geloof dat ik vandaag die juf niet heb. Heel veel liefs en bedankt voor jullie hulp😘

Xxx

Reputatie 4
Badge +4

Geen probleem. Ik hoop voor je dat t lukt

Gaat lukken! 

Thx voor je steun!!!

xxx

Reputatie 4
Badge +4

Laat je weten hoe t ging?

 

@moppie 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Anne - De Kindertelefoon.

 

 

Reputatie 2
Badge +1

Hey,

Wauw, wat goed en dapper van je! Echt super dapper! 

Ik sluit me aan bij de vraag van @Anoniempjepanda . Ik ben benieuwd! Laat je het weten hoe het ging?

Ik denk aan je!
Een poot van:

Dino <3

Ik zal laten weten hoe het ging. Morgen doe ik het.

XXX

 

Reputatie 4
Badge +4

Veel succes

Dankje!!!

 

Reputatie 4
Badge +4

Heyyyy hoe is het gegaan?

Ohwww helemaal vergeten! Maar t gaat eelyheel goed nu net mij hoot

Reputatie 4
Badge +4

Oh oke👍🏻

Reageer