Verdriet door broertje

  • 16 March 2024
  • 10 reacties
  • 172 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Ik word soms zo ontzettend verdrietig.

De situatie tussen mij en mijn broertje is nogal lastig. Hij komt ongevraagd op mijn kamer. (Hij gaat soms Lego en daardoor kan ik het niet verkopen 😭) 

En ik mag niet op zijn kamer komen en ik weet niet waarom. Dat doet best wel pijn.

 

Vandaag is er iets gebeurt vandaar deze topic.

 

Zo'n 2 uur terug gingen mijn pa, hij en ik naar de supermarkt. (hij is net 11 en ik bijna 14) Alles ging wel ok.

Ik wou nog wat dingen halen. Ik heb een stripboek gekocht (Een Idefix) want die was 50% korting.

Dat was opzich wel ok.

Ik wou nog wat chips halen (van mijn eigen geld)

Ik heb 2 zakken chips gehaald. (2 zakken met korting)

Bij de kassa ging het mis.

Ik met mijn stripboek in mijn hand was aan het afrekenen.

Mijn broertje komt met mijn vader aanlopen om te vertellen dat de bonuskaart gescand moet worden. 

Ik vraag of ik zijn bonuskaart mag en dan zegt mijn broertje dat hij het wil doen.

Hij beukt mij aan de kant en scant hem.

Daarna als ik af heb gerekend pakt mijn broertje de chips en beukt tegen mijn stripboek aan en ik hou hem tegen.

Ik pak de chips af en loop weg. Hij rent achter mij aan en geeft de chips een mep.

Dan geef ik hem een mep met mijn stripboek waardoor er een kras op komt en mijn vader geeft mij de schuld!

 

Ik heb net zitten huilen.

Mijn stripboek koste maar liefst €3! 😭

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en begrijpen.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +10

*gapt*

Reputatie 7
Badge +5

Hoii @Wees Jezelf Bij Noah! Vervelend dat jullie band zo lastig is.. Misschien kan je het een keer met je broertje bespreken dat je het niet fijn vindt dat hij zonder te kloppen je kamer binnenkomt? Jij hebt namelijk gewoon recht op privacy en dat moet hij wel begrijpen aangezien hij zelf ook niet wilt dat jij zomaar zijn kamer binnenkomt. Als hij het dan blijft doen kan je ook altijd je ouders erbij halen. Ook heel vervelend dat je broertje dat vanochtend deed. Ik denk eigenlijk niet dat het zijn bedoeling was om je stripboek te beschadigen, maar het is natuurlijk niet lief van hem dat hij zo deed. Ook dit kan je misschien nog even met hem bespreken want hij mag best weten dat je het niet leuk vond wat hij deed.

Groetjes van ItsJustMe :)

Reputatie 7
Badge +17

Ik denk ook niet dat je broertje het echt kwaad bedoelt. Hij is net 11 en begint dus waarschijnlijk ook wat te puberen en de grenzen op te zoeken. Je kan hem wel duidelijk maken (misschien met hulp van je ouders) dat hij van je spullen moet afblijven en niet zonder toestemming je kamer op moet gaan. Hij is oud genoeg om dat te begrijpen.

Probeer ook niet terug te gaan meppen en zo (ook al zou je dat soms graag willen). Daar los je niks mee op.

Reputatie 7
Badge +10

Hey @ItsJustMe 

Ik heb al zeker 3 months een briefje ophangen met aankloppen.

Ik ben vooral bang dat als ik naakt ben of als ik met mezelf bezig ben (je weet wat ik bedoel) betrapt word.

Wij hebben gewoon dat we elkaar niet zo goed begrepen.

Ik heb dat ik autist ben en hij kan best hard schreeuwen en nogal voor worden.

 

@tim16 ik weet dat ik geen meppen mag verkopen.

Alleen heeft hij dat hij steeds over mij liegt naar pa en ma enz.

 

Als jullie nog vragen/tips hebben hoor ik het graag.

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Ja snap ik idd dat is lastig. Misschien toch een keer met je ouders praten erover want je hebt gewoon recht op privacy en je broertje moet dat respecteren. Je ouders kunnen je vast verder helpen! Groetjess :)

Reputatie 7
Badge +17

Ja, snap dat het frustrerend is. Ik denk dat je het er echt een keer serieus met hem en je ouders over moet hebben. Vooral ook over de privacy. Het is jouw kamer en daar moet je gewoon je ‘ding’ kunnen doen (ik snap wat je bedoelt, haha) Misschien kun je een slot op je deur krijgen? Het is natuurlijk normaal dat je als broers een keer ruzie hebt (weet ik alles van) maar hij moet wel leren wat de grenzen zijn

 

Reputatie 7
Badge +10

@ItsJustMe 

Ik zal het er over hebben.

Ik heb inderdaad recht op privacy.

 

@tim16 

Ik heb al een slot op n'n deur. (Als enige ivm Lego)

Maar dat helpt niet echt.

Bij ons thuis is het echt niet normaal hoeveel ruzie we maken.

Er is dagelijks heibel hier.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

Reputatie 7
Badge +10

(Enige persoon thuis)

Reputatie 7
Badge +10

Hey allemaal,

Het is weer zover.

Mijn broertje weet niet waar ik op val btw.

 

Ik was bezig mijn kamer op te ruimen.

Ik was aan het neuriën en hij zegt dat ik moet ophouden.

Ik doe mijn deur dicht en ga door.

Dan begint hij weer met schreeuwen.

Uit eindelijk ben ik het zat en geef ik hem een mep met mijn deken.

Hij rent weg en haalt m'n vader op.

En hij scheld me daarna uit voor 'homo'

Ik weet niet wat ik hier van moet vinden.

Alleen kan ik er maar aan denken dat hij een homofoob is.

😭

 

Kan iemand me helpen?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb het tegen m'n moeder gezegd.

Zij zegt dat mijn vader het met m'n broertje heeft overlegd.

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reageer