Vraag

verbroken contact met familie herstellen?

  • 6 July 2019
  • 1 reactie
  • 202 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik, mijn moeder en mijn zussen hebben al 14 jaar lang geen contact meer met de familie van mijn vader.

Mijn vader heeft namelijk 14 jaar geleden een eind aan zijn leven gemaakt, hierdoor zijn er van beide kanten van de families behoorlijk wat beschuldigingen naar elkaar gemaakt. Het contact is toen per direct verbroken.

Mijn moeder heeft ons daarna altijd verteld dat de ouders en broer van onze vader slechte mensen zijn en dat ze haar alleen maar het leven zuur proberen te maken. En eigenlijk is dat ook wel waar als je kijkt naar de financiële problemen die mijn moeder is ondergaan door hun.

Maar nu probeert de moeder van mijn vader dus weer contact met mij en mijn zussen op te nemen. Ze liked en reageert op foto's van ons op socialmedia en heeft mijn oudste zus ook een berichtje gestuurd op haar verjaardag.

Doordat zij weer contact met ons probeerde te zoeken kreeg ik heel erg de behoefte aan die kant van mijn familie. Vooral omdat de laatste paar jaren het gemis voor mijn vader steeds groter word en ik het gevoel heb dat als dat contact weer terug komt ik ook weer een klein stukje van mijn vader terug heb.

Nu weet ik toevallig dat mijn oudste zus ook behoefte heeft aan dit contact. Maar ook weet ik dat mijn andere zus en mijn moeder nog liever levend begraven worden dan dat ze het contact met die familie herstellen.

Een paar dagen geleden had ik zo de drang om de moeder van mijn vader een berichtje te sturen dat ik het toch maar heb gedaan. Ik had gestuurd: "hoi, ik wil nergens tussen in staan, daarom heeft het mij ook heel veel moeite gekost om dit bericht te schrijven en verzenden, maar ik vraag mij heel erg af hoe het met u gaat?" Zij stuurde toen terug: "Snap ik meisje. Met mij gaat het redelijk. Ik word een dagje ouder hè! Ik hoop in elk geval dat het heel goed met je gaat en je andere zusjes. Papa zou super trots geweest zijn met die mooie meisjes. 😘"

En mischien is het omdat ze na 14 jaar zoiets liefs terug stuurt en mijn vader benoemt of omdat ik mij schuldig voel voor het contact zoeken tegenover mijn moeder en zus. Maar ik moest hier zo hard om huilen, dat ik mij gewoon geen raad meer weet...

Ik wil heel graag weer contact met die familie, maar ik weet hoeveel pijn en verdriet iedereen heeft gehad de afgelopen jaren dat ik er gewoon niks mee durf te doen... ik wil niemand teleurstellen of pijn doen....

Kan iemand mij hier mischien mee helpen..,

1 reactie

Hey!

Dit is best een lastig topic... Ik zal dus een fatsoenlijk antwoord proberen te formuleren, maar weet niet of je hier veel aan gaat hebben.

Je zou graag meer in contact komen met de familie van je vader, maar je wilt je moeder en zus(sen) geen pijn doen. Weten zij dat de moeder van je vader jullie berichten op social media liked en reacties plaatst? Weten ze dat zij je zus een berichtje heeft gestuurd op haar verjaardag?

Zo te horen wil de moeder van je vader graag contact en is ze denk ik ook bereid het goed te maken met je moeder (je zou haar dit voor de zekerheid kunnen vragen).

Misschien kun je met je moeder en zussen aan tafel gaan zitten en het hier rustig over hebben. Je zou het kunnen hebben over de berichten op social media en die aan je zus op haar verjaardag. Je zou dan kunnen vragen wat ze hiervan vinden en dan langzamerhand proberen te vertellen dat je graag meer in contact zou willen komen met de familie waar jullie al zolang geen contact meer mee hebben.

Ik ken de situatie niet, dus ik weet ook niet of het nu al zeker is dat je moeder dit slecht op zal pakken. Dat zul je zelf in moeten schatten. Ik denk alleen wel dat als je dit graag wil je hier het recht toe hebt, maar je dit niet achter de rug van je moeder en zussen moet doen.

Heel veel sterkte en succes!

Groetjes,
Anoniempje

Reageer