veel stress en ruzie thuis

  • 11 January 2021
  • 2 reacties
  • 99 Bekeken

Badge

Ik heb nu al meer dan twee jaar problemen met school, en mijn moeder lijkt er overspannen van te worden, ze wil altijd helpen, en ik wil haar tips ook echt gebruiken maar het lukt me niet om mezelf aan het werk te zetten. Mijn broertje zit bijna de hele dag te gamen en m’n vader weet denk ik niet hoe hij met mijn moeder en mij moet omgaan, dus kijkt hij veel TV. Bijna iedere dag bij lunch of het avondeten komt het onderwerp school aan bod en begint het weer. 
Vanochtend is de eerste keer dat mijn moeder echt boos is geworden op m’n vader omdat hij zich afzijdig houd, ze wil zelf graag veel met tekenen doen en zegt dat mijn school problemen haar daarvan weerhouden,  ze heeft vanochtend gezegd dat ze zich nergens meer mee bemoeid net als m’n vader en dat als ze nogsteeds niet kan tekenen en haar ding doen dat ze misschien wel vertrekt, ik hou ontzettend veel van beide m’n ouders en m’n broertje, maar bijna iedere avond lig  ik huilend in bed en ik weet niet meer wat ik moet doen, mijn school en motivatie probleem gaat nu misschien het hele gezin beïnvloeden en ik voel me ontzettend schuldig maar nogsteeds lukt het niet er wat aan te doen. Heeft iemand een idee over wat ik kan doen om dit op te lossen? (Ik zit in de derde, dit probleem is er sinds de kerstvakantie in de brugklas)


2 reacties

Hey,

Dat speelt dus al wel een tijdje en moet vast lastig voor je zijn. Zou je niet een gesprek met je moeder kunnen aangaan , gewoon rustig zonder boos te worden, naar andere oplossingen. Zodat zij ook meer tijd vrij houdt. Je zou kunnen denken aan een gesprek met een mentor of decaan. Ook zou misschien huiswerkbegeleiding of motiveringsgesprekken je kunnen helpen.

Hoe lijkt zoiets voor jou?

Lizet.

Reputatie 5
Badge +6

Hallo, 

Als je veel problemen met school hebt… hoe zit je dan in de 3rde? Dat je moeder je wil helpen is alleen maar een teken dat ze wil dat je succesvol wordt, dat vader-moeder probleem is echt heel vervelend, dat moet je maar negeren. Probeer als je niet je best wil doen.. voor elk kwartier huiswerk, een uur vrije tijd.. verder is inderdaad met een mentor of leerlingbegeleider praten een optie voor meer motivatie. En het is niet jouw schuld dat je familie moeilijk doet, groetjezz,

-flopflop13

Reageer