Vraag

Veel ruzies thuis.

  • 30 September 2018
  • 4 reacties
  • 119 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik ben een meisje van 17 en thuis gaat het niet goed. Meteen op de dag wanneer ik 18 word wil ik uit huis dus over een jaar. Ik zou mijn bericht over 5 jaar terug willen lezen en zeggen dat het mij gelukt is. Nu kan ik natuurlijk niet weglopen vanwege dat ik minder jarig ben. Nog een jaar volhouden en dan word het me beloond. Pray for me please?

4 reacties

Hoi

Het gaat niet zo goed thuis. Daarom ben je van plan om te vertrekken als je achttien wordt. Heb je al een beeld van waar je naartoe wilt? Kan je terecht bij een vriend(in), of een familielid? Misschien kan je al beginnen plannen. Op die manier heb je al een idee waar je heen kan na je achttiende.

Het zou fijn zijn als je thuis in rust kan vertrekken. Is het een optie om aan te geven dat je na je achttiende graag weggaat? Het kan dat, als jullie (even) afstand doen van elkaar, jullie band verbetert. Dat kan gebeuren als je elkaar ruimte geeft.

Ik hoop van harte dat je na je achttiende een fijne plek vindt. Verder wens ik je nog een goede tijd tot dan. Valt er misschien met je huisgenoten te praten? Als het echt niet meer gaat, kan je af en toe bij een vriend(in) gaan logeren. Dat lijkt me voor iedereen fijner, als daardoor ruzies vermeden kunnen worden.

Groetjes
Kenshin
@KENSHIN Ik kan dan terecht bij mij vriendje en zijn familie. Ik ben verloofd(getrouwd in zijn geloof) heb al 2 jaar een relatie met hem volgend jaar 3 en nee ik kan het niet aangeven.. ik kom uit een chinese cultuur waar mijn ouders controle over mijn leven wilt houden. Zoals : werken en geld verdienen voor hun. Ze willen mij naar china sturen om te studeren wat ik helemaal niet wilt.. ik wil graag op de dag dat ik 18 word weggaan. Dan kunnen ze mij niet dwingen naar huis te gaan toch? En mijn ouders mogen absoluut niks weten over mijn vriendje omdat hij van een ander afkomst is ze willen dat ik met een chinees trouw wat ik ook niet wilt. Ook is mijn vader verslaafd aan gokken en toen ik jong was hadden mijn ouders ALTIJD ruzies over dat. zelfs waren er geweld. Nu heb ik alleen maar ruzies met mijn ouders. Het is beter dat ik geen contact meer heb met mijn vader, want hij is geestelijk gestoord. Met mijn moeder weet ik nog niet..
Dat klinkt inderdaad niet als een fijne thuissituatie. Niet ok dat je ouders je tot zulke dingen willen dwingen. Ik hoop dat ze vroeg of laat inzien dat wat ze doen, niet ok is. Wel fijn dat je bij je vriendje en zijn familie terecht kan. Voel je je gesteund bij hen?
Ik bid voor je schat! ❤️✨

Reageer