Het gaat niet zo goed thuis. Daarom ben je van plan om te vertrekken als je achttien wordt. Heb je al een beeld van waar je naartoe wilt? Kan je terecht bij een vriend(in), of een familielid? Misschien kan je al beginnen plannen. Op die manier heb je al een idee waar je heen kan na je achttiende.
Het zou fijn zijn als je thuis in rust kan vertrekken. Is het een optie om aan te geven dat je na je achttiende graag weggaat? Het kan dat, als jullie (even) afstand doen van elkaar, jullie band verbetert. Dat kan gebeuren als je elkaar ruimte geeft.
Ik hoop van harte dat je na je achttiende een fijne plek vindt. Verder wens ik je nog een goede tijd tot dan. Valt er misschien met je huisgenoten te praten? Als het echt niet meer gaat, kan je af en toe bij een vriend(in) gaan logeren. Dat lijkt me voor iedereen fijner, als daardoor ruzies vermeden kunnen worden.
Groetjes
Kenshin
hey het light er natuurlijk aan waar de ruzies over gaan maar ik denk dat iedereen wel eens ruzie thuis met zijn ouders heeft
ik zou dit gewoon met ze bespreken want op je 18e kan je niet zomaar meteen uit huis want je kan niet zomaar in een keer een huis krijgen zeker niet in deze tijd
en als het je echt heel dwars zit kan je altijd met mensen contact krijgen die in de hulpverlening zitten want die kunnen dus wel helpen om sneller een huis te krijgen maar ik denk dat als je rustig met je ouders gaat praten dat het al veel beter wordt
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.