Van Nederland naar Belgie verhuisd

  • 28 December 2018
  • 1 reactie
  • 78 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy allemaal! Ik ben 14 en ik woon nu 4 jaar in Belgie, zijn er ook mensen die naar Belgie zijn verhuisd? Ik wil graag terug naar Nederland eigenlijk haha. Wat voor veranderingen hebben jullie ondervonden toen jullie waren verhuisd? Bevalt het jullie? Wat vind je het leukst aan Belgie en wat minder? Hoe lang wonen jullie dan al in Belgie? Wonen jullie ook in West-Vlaanderen? Vond je het moeilijk? En waarom zijn jullie verhuisd? haha een heleboel vragen he? xD

Ik zelf ondervond hoe anders de mensen zijn en zich gedragen en kleden lol, ook hoe ze over Nederland denken. Het bevalt me wel, maar wil ergens toch weer naar Nederland, mis mijn vriendinnen ook... Het leukst... dat weet ik niet zo snel, maar het minst leuke vind ik dat de school zo STRENG is, omg!!! en ik woon er al 4 jaar. Ik woon in west-vlaanderen, een groot dialect wjw. En ik had het wel even lastig hoor, nu nog soms zelfs een beetje. Ik ben verhuisd omdat mijn stiefvader uit Belgie komt en mijn moeder met hem was getrouwd.

1 reactie

Hoi

Nederland en België, elk heeft zijn voor- en nadelen. Zelf woon ik in België en ga ik naar een school met een "strenge reputatie", maar aangezien ik nooit anders ervaren heb, vind ik het prima.

Het schoolsysteem is helemaal anders. In België heb je ASO (algemeen secundair onderwijs), TSO (technisch secundair onderwijs), KSO (kunstonderwijs), enz. In Nederland heb je een heel ander systeem, waar ik nog steeds mee struggle om te begrijpen.

Mensen kleden zich anders? Dat was me nog niet opgevallen. Wat zijn de verschillen die jij merkt?

Dialecten kunnen lastig zijn. Is wel grappig soms. Je zit bv. in een restaurant, en aan het dialect dat aan de tafel naast je gesproken wordt, kan je raden waar die mensen vandaan komen.

Niet fijn dat je je vriendinnen mist. Spreken jullie af en toe af? Jij zou op vakantie kunnen naar Nederland, of je vriendinnen kunnen naar België komen.

Groetjes
Kenshin

Reageer