Valse stiefmoeder

  • 11 April 2020
  • 5 reacties
  • 568 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoi allemaal!

Ik heb een probleem… ik heb namelijk een valse stiefmoeder, een hele valse stiefmoeder…

Ik zal jullie even onze gezinssituatie en de laatste 5 jaar uitleggen:

 

Mijn ouders zijn gescheiden in 2015, ik was toen 9/10 jaar oud. Ik ben bij mijn moeder blijven wonen terwijl mijn vader dus al vanaf dag 1 bij zijn vriendin ging wonen. Ik heb mijn vader 3 maanden niet gezien… Ook niks van hem gehoord…. Na 3 maanden kwam er een omgangsregeling en begonnen we met leuke uitjes zoals het zwembad, vanaf dag 1 was Tessa (niet echte naam) erbij. Ze had ook vanaf dag 1 haar kinderen erbij , en die hebben een behoorlijk handleiding. Noa (nu 18, toen 13) en Mathias (nu 16 toen 11) Noa heeft smetvrees en Mathias was toen net hersteld van anorexia. Ook had Mathias altijd een vriend erbij, die vriend ging vanaf dag 1 al voor mij en mijn tweeling broer en oudere broer en zus. Na een tijdje leuke dingen gedaan te hebben zijn we ook begonnen met nachten logeren bij Tessa. Mijn pa wonde daar namelijk. Mijn tweelingbroer en ik sliepen in het begin in  een stapelbed bij Tessa en papa op de kamer, maar na een halfjaar stopte dat omdat ik ze hoorde terwijl ze seks hadden,… (ik was nog maar 10!) Ik ging toen bij Tessa en Tweelingbroer bij Mathias. Tessa heeft dus smetvrees en ik mocht NIKS van haar aanraken. Ik moest een parkcours doen om in mijn bed te komen.. Ook was haar slaapkamer nog steeds van haar en was dat overdag en soms ook s'avonds verboden terrein. Mijn vader moest haar dan dwingen.. Ze kreeg steeds meer controle over mij.. Het was in 2017 zo erg, dat ik me niet meer mocht omdraaien in mijn bed, en niet meer mocht zuchten of een andere geluid mocht maken.. Ik kreeg weleens een penny van mijn papa, maar die jatte ze dan om vervolgens samen met haar moeder Tessa tegen mij in te preken, dat ik dingen zou stelen van haar. Mijn stiefmoeder kreeg in januari 2017 ineens een idee… Ze is toen namelijk begonnen met het manipuleren van mij zodat ik mijn tweelingbroer zou gaan haten.. Ik heb hem een paar keer helemaal uitgescholden, en zij maar lachen en lachen… Toen hebben we (broer en ik) het gezegd tegen mijn moeder… Veiligthuis werd erbij gehaald! Ik erd van school gehaald om te praten met ene Richard.. Wat een ****** was dat zeg… Hij probeerde me van mijn vader weg te halen dacht ik,,, Dus ik loog alles bij elkaar, Niks was waar en toen ging het door… Mijn vader en Tessa kregen heel veel ruzie. En omdat ik het tegen mijn moeder hat verteld ging ze Mijn tweelingbroer tegen mij zetten.. Mijn zus ging toen ook daar wonen omdat ze ruzie had met mijn moeder, dus ik had inmiddels wel wat steun. Na een tijdje hebben ze mijn zus ook zo bang  gemaakt, dat mijn zus in de bosjes bij de duinen (zo een 50 km verderop) is gaan verstoppen en dat ze mijn moeder belde dat ze nog liever dood wou dan teruggaan.. De politie is haar gaan zoeken toen.. Na een tijdje hadden ze zo vaak ruzie, dat Tessa heel de tijd zij dat het mijn schuld was, dat ik niks goed deed en ik beter op kon zouten. Mijn vader is altijd al een dierenliefhebber geweest en had nu een hond gekocht, maar die had ze gauw op haar naam gezet.. Ik mocht niks van haar terwijl Noa een paard kreeg en een konijn en Mathias kreeg ook een konijn en van elke cent die ze hadden merkkleding. Waar wij in liepen? In oude zooi die we niet mooi vonden! Knalroze jurkjes, Van stof dat net zo fake is als de lippen  van de kardashians.. Vorig jaar zomer heeft ze ons uit "haar'’ huis gegooid. Ik ben dus de hele zomer bij mijn moeder geweest.. mijn vader was het zat en hij heeft een eigen huis gekocht. Toen kregen ze voor de 100 keer weer een relatie en kwam ze om het weekend bij hem wonen, precies de weekenden wanneer wij bij hem zijn… Ze manipuleert mijn tweelingbroer nog steeds: Ga je mee naar de winkel Bas? en ga je samen met me koken Bas? Wil je mee naar de paarden? wat wil je eten etc etc… Als mijn nichtjes komen mogen we niet naar mijn kamer, want die is alleen voor het slapen vind Tessa… We mogen alleen naar buiten na 10u en voor 4 u… De honden verbleven eerst bij haar… maar de hond heeft haar pink er af gebeten doordat ze m ertussen deed toen de honden met elkaar aan het vechten waren.. Ze neemt weer full controll bij mijn vader zijn eigen huis in… Help! wat kan ik tegen dat valse mens doen?? Need help!


5 reacties

hey 

 

wat een vervelende situatie zit je bij je vader! 

ik kan niet zo veel zeggen en zeker niet zo veel doen dat het op woord gelost. maar is het een idee dat je een keer voor het weekend bij je vader een uurtje of 2 eerder afspreekt en ff met hem een gesprek gaat houden over hoe vervelend de situatie voor je is. en dat hij kan regelen dat ze niet meer in die weekenden er is of dat ze 1 avond van de weekenden er mag zijn... 

 

ik zeg niet dat er iets gaat veranderen. het zal ook even duren tot je vader er een beslissing over gaat maken. bij mij heeft het vroeger geholpen. ik had ook een stief moeder die mijn broer manipuleerde en de baas over mij speelde. toen ik er (als 8 jarige) over gesprek ging met me vader. was het eerst dat ze er op de vrijdag bij was en dan als ik op bed lag werd ze naar huis gebracht. en even later was ze er helemaal niet meer in die weekenden. 

ik hoop echt voor je dat er iets mee gedaan woord. 

 

groetjes blue

Reputatie 2
Badge +1

Hey Blue, 

Bedankt voor je reactie! Ik was vergeten te zeggen dat mijn vader volledig achter haar staat en niet luistert als ik zoiets zeg... Hij gelooft me niet en zegt dan: "Ik kan ook nooit wat goed doen!" zucht...

misschien kan je moeder een keer met je vader praten? 

of heb je toevallig contact met een broer of zus van je vader? en het daar aan uitleggen en dat zij met hem gaan praten? 

want volwassenen hebben vaak meer invloed op elkaar zeker als ze familie zijn.

 

groetjes blue

Reputatie 2
Badge +1

ik ga het proberen, Thx Blue! ❤

Badge

Hey, wat een vreselijk verhaal! Elk verhaal heeft twee kanten dus als ik jou was zou ik gaan vragen wat jouw stiefmoeder van deze situatie vindt en waarom? Leg duidelijk jouw gevoel uit en als ze er niet naar luistert trek dan een vertrouwens persoon erbij!  (Mentor van school of moeder etc)

Die kunnen samen met je zoeken naar een goede oplossing! Dit is een serieuse kwestie en het is dan ook vervelend dat je er alleen voor staat! Maar jij bent sterk en het gaat je lukken! Als je geen mensen hebt die je kan vertrouwen zou je eventueel met je huisarts kunnen overleggen! Die kan de bijpassende hulp inschakelen!

ik hoop dat je het heeft geholpen

groetjesssss

Reageer