Vraag

vakantie met vader en stiefmoeder

  • 3 August 2020
  • 1 reactie
  • 164 Bekeken

Badge

Heyy allemaal, 

Ik wil eigenlijk vooral iets kwijt maar wil ook wel jullie mening horen. Ik heb gescheiden ouders (sinds ik 5 ben, ben nu 14) en ben in de 9 jaar dat ze geschieden zijn pas 1 keer met mijn vader op vakantie geweest. Nu ga ik misschien deze week voor een 2e keer mee maar ik heb het gevoel dat mijn stiefmoeder mij niet mee wil hebben. 

mijn stiefmoeder is trouwens helemaal niet gemeen maar het is nou niet zo dat ik denk dat ze mij als een van haar dochters ziet, (ze geeft zelf 2 dochters , mijn stief en half zusjes). De rede dat ik denk dat ze mij niet mee wil hebben is omdat toen mijn vader haar belde om met haar te overleggen over dat ik mee zou gaan hij toen hij klaar was met bellen heel vaag deed en veel minder positief, hij zei dat ze even ging kijken of het uitkwam enzo terwijl hij eerder juist heel enthousiast tegen mij deed erover en al plannen enzo had gemaakt. Ik krijg best een rot gevoel bij de gedachte dat ze mij miss niet nee zou willen hebben. 

Dat was het, ik hoop dat iemand zijn/haar mening wil geven of miss een tip ofzo heeft. 
dankjewel voor het lezen!
 


1 reactie

Hey Julia06

 

Het moet niet fijn zijn, om het gevoel te hebben dat je stiefmoeder je er misschien niet zo graag bij wil hebben. ‘t Is vast wennen voor haar, om op vakantie te gaan met de dochter van haar partner die niet haar biologische dochter is, maar elkaar beter leren kennen kan in mijn ogen nooit kwaad. 

 

Als dit in je gedachten blijft spelen, zou je het eens met je vader kunnen bespreken. Op die manier kan je duidelijkheid krijgen, en is je vader op de hoogte van hoe jij je voelt bij de situatie. In ieder geval lijkt het me net goed dat jij met het je vader, stiefmoeder en stiefzusjes meegaat, zodat jullie elkaar beter kunnen leren kennen. 

 

Hopelijk gaan jullie een fijne vakantie tegemoet :sunflower:

 

Gr. Kenshin

Reageer