Skip to main content

Hey, 

ik wist niet goed of ik dit topic wel moest aanmaken maar ik heb besloten het toch te doen. 

ik heb zojuist gehoord dat mijn vader wil scheiden van mijn moeder… we hebben eigenlijk nooit ruzie en hebben het beste leven dat we maar kunnen hebben, mijn vader (46) heeft een nieuwe vrouw ontmoet van 33 jaar oud die hij ooit ontmoet heeft op een sportclub. Ik ben best wel boos om eerlijk te zijn op hem want hij had aangegeven al een paar maanden gevoelens voor haar te hebben. Ik probeer met hem te praten alleen wil hij er niks over zeggen, mijn moeder is vol met verdriet en dit doet mij ook pijn. Mijn moeder is een sterke vrouw die alles voor mij en mijn vader doet, ik had dit nooit verwacht en het komt zomaar uit het niks en het enige dat hij zegt is “ik heb gevoelens voor een ander”. Hij kondigden aan een nieuwe woning te zoeken en meteen met zijn nieuwe vriendin samen te gaan wonen… ik vindt het enorm jammer dat ons gezin een soort van zo uit elkaar valt want ik heb aangegeven niet naar hem toe te komen (20 km afstand) als een soort van wissel pakketje. Ik wil echt niet dat mijn ouders gaan scheiden en dat het zo moet lopen want ik wil leuke dingen met hem doen maar als het zo moet dan wil ik dat niet.. die vriendin die hij heeft leren kennen heeft hem gezoend en ik neem het haar kwalijk want ze wist dat mijn vader getrouwd was en een kind had, mijn vader was 20 jaar getrouwd met mijn moeder en mijn vader was de laatste tijd niet heel erg actief en wilde geen leuke dingen doen met mij. Ik heb aangegeven niet te komen ondanks ik hem wel elke dag wil zien maar dit ook weer niet aankan, ik heb gevraagd of hij niet te snel een keuze maakt of dat hij in relatie therapie wil gaan maar nee hij wil niks. Ik vroeg wat hij belangrijker vond mij of zijn vriendin en had daar geen antwoord op. 

Kan iemand a.u.b advies geven want ik zit er wel mee, :)

Heyy,

Ik zit toevallig in dezelfde situatie, ouders scheiden en problemen.  Jij moet nu eerst zelf bijkomen en dan zie je verder wel. Als je nu geen behoefte hebt aan je vader zien snap ik dat. Blijf bij je moeder totdat dit geregeld is en je behoefte hebt om je vader te zien. Niemand gaat jouw dwingen hem te zien en als je er ooit klaar bent voor contact merk je dat wel. Ik zie mijn vader ook niet zo veel nu.

Groetjes,

Lotte

Reageer