Vraag

Vader vindt zijn vriendin belangrijker dan mij

  • 21 December 2018
  • 1 reactie
  • 315 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy,

mijn vader heeft dus nu al een paar jaar een vriendin. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik nog heel jong was en mijn vader heeft sinsdien al veel verschillende vriendinnen gehad. Vroeger was ik daar oké mee want ik was nog jong en zo en het boeide me niet echt. Maar aan deze vriendin erger ik me echt supererg. Of nou ja, ik erger me eigenlijk nog meer aan mijn vader dan aan haar. Mijn vader wil namelijk echt veel te graag dat zijn relatie werkt (wat ik wel snap) en daarom pusht hij alles heel erg en verplicht hij me de hele tijd om leuke dingen met zn drieën te doen (soms ook met haar dochters, maar daar kan ik gelukkig wel heel goed mee overweg) en als ik zeg dat ik dat niet wil, flipt mijn vader helemaal en zegt hij dat ik het hem niet gun ofzo. Ik praat hier al over met een psychologe, maar haar manier werkt niet echt. Kijk, ik heb op zich niet eens zo’n groot probleem met mijn vaders vriendin, maar vooral met hoe hard mijn vader zijn best voor haar doet terwijl hij dat bij mij NOOIT doet. Hij begrijpt het niet, hij denkt dat ik het gewoon moeilijk vind dat hij een vriendin heeft en hij blijft maar zeggen dat ik “echt niet bang hoef te zijn dat zij mijn moeder gaat spelen” maar dat is helemaal niet het probleem... Weet iemand iets?

xxx

1 reactie

Hey Boterbloempje_x

Je vader doet heel erg zijn best voor zijn relatie, waardoor een groot deel van zijn aandacht hiernaartoe gaat. Als ik het goed begrijp, zou je graag wat meer tijd met je vader doorbrengen, zonder dat daar steeds anderen bij zijn.

Goed dat je hier met je psycholoog over praat. Wat is haar manier van aanpakken, als je dat zou willen vertellen?

Zou je je vader kunnen vragen om eens wat met jou te doen, gewoon met jullie beide? Ik vermoed dat er dagen zijn dat zijn vriendin al plannen heeft. Misschien biedt dat een kans om tijd met je vader door te brengen.

Groetjes
Kenshin

Reageer