hoi, ik ben een meisje van 14 en ik wordt bijna 15. zoals de titel al zegt wil mijn vader dat ik mijn verjaardag verschuif.
ik ben ergens halverwege november jarig. ik heb dit jaar eens een keer geluk dat ik op een zaterdag jarig ben wat eigenlijk ook niet vaak gebeurt. de laatste jaren voelde ik me niet goed. voor mij betekende toen mijn verjaardag ook dat ik een verschrikkelijk jaar had overleeft en weer een jaar dichterbij de dood ben. maar het gaat nu beter en ik wil weer mijn verjaardag vieren (nog wel een klein feestje). het nadeel is dus dat dit jaar er een sinterklaasintocht is in de buurt van waar ik woon op mijn verjaardag. dus mijn vader zei gewoon tegen mij dat ik dan maar mijn verjaardag zondag moest vieren omdat hij naar die intocht wilt. ik wil het prima een dag later vieren als het maar wegens een goede reden is. en ik vind dat alleen mijn vader naar die intocht wil geen goede reden.
ik wil dus ergens gewoon mijn verjaardag op die zaterdag vieren en dan mijn vader maar naar die intocht laten gaan, maar ik vind ook dat mijn vader erbij mag zijn omdat hij toch mijn vader is.
wat vinden jullie, overdrijf ik en moet ik gewoon mijn verjaardag verplaatsen om met mijn vader naar een intocht te gaan waar ik eigenlijk te oud voor ben en het enigste leuke is de pepernoten krijgen of moet ik gewoon koppig zijn en mijn verjaardag op de zaterdag houden?