Skip to main content

Hoi ik ben een jongen van 16 jaar en mijn vader gaat binnenkort overlijden en ik zit hier nogal mee. Heeft iemand tips hoe je hier goed mee kan omgaan?

Heyy,

Ah dat is verschrikkelijk.. Ten eerste heel veel sterkte voor de komende tijd en weet dat je hier altijd je verhaal kan uiten als je daar behoefte aan hebt wij zijn er voor je hier!💖

Omgaan met iemand verliezen is best ingewikkeld daar ben ik zelf ook achter gekomen afgelopen tijd. Mij hielp het enorm om te praten met iemand over mijn gevoelens dus ik raad je wel aan om er over te praten als je daar behoefte aan hebt dat kan enorm helpen met het verwerken. Wat ook kan helpen is een schriftje pakken waar je dagelijks even in schrijft hoe het met je gaat. Schrijven heeft mij iig ook echt geholpen om mijn gevoelens kwijt te kunnen. En laat natuurlijk je gevoelens ook toe en laat het gaan als je dat nodigt hebt. 

Rouw heeft tijd nodig en dat is een proces wat lang kan duren, maar samen met je familie ga je er echt doorheen komen en gelukkig blijven de herinneringen met je vader altijd voortleven in je hoofd.. Nogmaals sterkte en knuffel van mij💖

Liefs, ItsJustMe <3

ItsJustMe heel erg bedankt voor de tips.

Haiii,

wat een kutsituatie drm hier een paar tipss

1. Praat over hoe je je voelt, hou niet alles bij jezelf, daar wordt het alleen maar erger van
  2. denk na over hoe trots hij op je was geweest als hij er nog was geweest.
  3. Neem even rust, en laat het tot je bezinken, schrijf bijv. een brief over wat je zo leuk vond, of juist zo kut. 
  4. geniet van de momenten die je nu nog hebt met hem, ik weet het, het kan moeilijk zijn, maar carpe diem!(pluk de dag) het zal ook fijn voor hem zijn dat hij je kan zien genieten.
  5. ga een rondje wandelen
  6. Schrijf een dagboek hoe je je voelt

Hoop dat je hier wat aan hebt

sterkte, j ekan hier altijd je ei kwijt

xxx f (Aangepast door de KT)

Lieve ​@Anoniemmmm12333 ,

Wat zit je in een ontzettend verdrietige periode, heel veel sterkte de komende tijd. Onthoud dat je er niet alleen voor staat.  Hopelijk vind je hier de tips en steun die je nodig hebt, maar je mag ook altijd met De Kindertelefoon bellen. We zijn elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bereikbaar (0800-0432). Als je het fijner vind om met ons chatten kan dit via de website. Dan kun je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon kijken wat jou kan helpen in deze periode. 

Heel veel sterkte!

Fem, De Kindertelefoon

Je zit in zo een lastige periode.

Je weet dat t niet goed met m gaat en dat hij waarschijnlijk ook pijn heeft. Je bereid je voor op zo iets ondenkbaars voor je leeftijd. Je weet dat dit de laatste momenten met hem zijn. 
Ik hoop dat je vrienden hebt met wie je kan praten, ik hoop dat je vrienden hebt die laten merken dat ze er voor je zijn. Ik hoop dat je er goed met je familieleden over kunt praten, ook al kan ik me voorstellen dat t lastig is. 
het is belangrijk dat je niet al je gedachten voor jezelf houdt maar het met andere deelt opschrijft of iets anders. Als vrienden vragen of je er over wilt praten probeer dan te praten. Zoek verder afleiding met onder andere wandelen dingetjes doen. Zorg er voor dat je niet in verslavingen raakt. 
geniet van de tijd die je nog met elkaar kan spenderen en deel elkaar mooie woorden. 
let op jezelf. neem afleiding.

het is een proces waar je in zit. Je moet hulp toe laten. Je moet aan de toekomst denken want die heb je op jouw leeftijd. 
maak je vader trots(ik weet zeker dat die dat al is)🩵🩵

Hey, dit moet ontzettend zwaar voor je zijn en ik vind het echt vervelend voor je! Heel veel sterkte alvast!! Het is natuurlijk belangrijk om over je gevoelens te praten, als je het overlijden slecht verwerkt door er weinig over te praten kan dit heel lang achter je aan blijven zitten. Dus praat er alsjeblieft over. Ook is het belangrijk om een leuke hobby te hebben om soms even met je gedachten ergens anders te zitten. En alsjeblief ga geen genoeg doening zoeken in drank/drugs/roken! Heel veel sterkte🫶

Ahw erg voor jou hoor! Er zijn al veel goede tips maar ik wens je ook heel veel sterkte!! 😘

Groetjes Tjempie xxx

Hey, Wat een verdrietig bericht. Van mij ook heel veel sterkte!  Kon ik maar mooiere dingen zeggen maar ik vind het een heel aangerijpend verhaal van je. Echt veel sterkte ermee! 😘 Liefs, Tover xxx

Wat heftig voor je!

Weet dat wij hier op het forum er altijd voor je zijn en dat je altijd je verhaal hier kwijt kan

❤️

Het is normaal om heel verdrietig te zijn en weet dat je dat ook mag zijn. Met mensen praten kan enorm opluchten.

De komende tijd veel herinneringen maken(foto's, kaartjes,spelletjes doen en knuffelen) , en weet dat je je verdriet ook met je vader mag delen, dan kunnen jullie steun uit elkaar halen.❤️

Weet, er komen betere tijden.

Ik wens je heel veel sterkte toe!❤️🍀

Hii,

Awh wat droevig en naar bericht zeg. Maar ik sluit me helemaal aan bij de rest. En ik wens je ook veel sterkte en kracht  de komende tijd. Weet iig dat je hier ook altijd je verhaal kwijt kunt. ♥️

Veel liefs en een knuffel 🤗💖

Dankjewel voor alle lieve tips, alleen ik heb slecht nieuws mijn vader is gister op een vredige manier gestorven om 22:45. Ik wou jullie dit even laten weten❤️.

Gecondoleerd.🍀❤️

Ik wens je veel sterkte toe!

Ik leef met je mee.🍀

Reageer