Vraag

Vader narcisme (ik ben zijn dochter)

  • 1 September 2020
  • 2 reacties
  • 252 Bekeken

Badge

Een jaar geleden kwam ik terug van vakantie en gaf ik mijn meegebrachte cadeau’s aan mijn vader. Eerst zei hij ‘dankjewel’, maar daarna begon hij me te vertellen dat ik mooi, lief, slim en leuk ben. Ik vraag aan hem wat hij bedoelt met leuk, en hij antwoordt: “Ja, ik vind jou leuk, mijn schatje”. Ik dacht dat er iets in zijn hoofd niet klopte, want ik ben zijn dochter en niet zijn vriendin.
Toen zei hij mij, dat dit ons geheim zou blijven en of ik dit alsjeblieft niet met zijn vrouw wou delen, want dan zou die jaloers worden.

Ik begon me af te vragen waarom zij het niet mocht weten en toen ben ik de volgende maand boos en verdrietig geweest.
Daarna begon hij mijn moeder zwart te maken en wou hij dat ik bij hem kwam wonen. Ik wil dit niet want ik ben bang dat hij dan misbruik van me maakt als we samen zijn. Als we bijvoorbeeld met zijn tweeën op de bank zitten en knuffelen, maar dat niet op een normale manier gebeurt.
Binnenkort zal ik hem weer tegenkomen maar ik wil hem niet zien omdat ik bang voor hem ben.
Ik wil dus afstand houden maar wel wil ik hem graag vertellen waarom hij fout zit.
Heeft er iemand tips? Wat kan ik er aan doen? Dankjewel❤️


2 reacties

Hallo anoniem_2020x :)

Gewoon zeggen dat je 1.5 meter afstand wilt houden vanwege Corona. Zo kun je gewoon afstand houden van hem.

-TheMightySlayer <3

Uit je verhaal maak ik op dat jouw ouders gescheiden zijn. Misschien zou jij je moeder in vertrouwen kunnen nemen over het vreemde gedrag van je vader.

Ik wil ook meteen zeggen dat het heel normaal is dat je je geintimideerd voelt door het gedrag van je vader. Het is natuurlijk goed bedoeld dat hij je lief en slim vindt, maar zodra het verkeerd begint te voelen, moet je er wat aan doen.

Maakt je vader je moeder ook zwart tegenover andere mensen? Misschien hebben die dan ook wel door hoe je vader is.

Vertel je moeder over zijn gedrag en zorg dat je niet permanent bij je vader hoeft te wonen.

Reageer