Hoi, ik en mijn vader hebben echt heel vaak ruzie. Het begint meestal dat hij iets zegt wat ik vervelend vindt, en dan reageer ik een bettje katig. Dan gaat hij in een keer helemaal tegen mij schreeuwen en zeggen dat ik alles fout heb. Ik vind dat gwn superkut en voel me er echt heel naar door. Maar hij zegt dan ook echt die dingen van dat ik anti-sociaal ben, en dat niemand mij aardig zal vinden enz. Terwijl het alleen om een opmerking van HEM gaat. Dan gaat hij helemaal zeilig doen dat IK kwetsende dingen heb gezegd. Dat is ook soms zo, maar alleen als woedereactie omdat hij mij kwets. En om het nog erger te maken gaat mijn zus altijd nog superbitchy doen van: Ja, maar je was ook wel heel gemeen hoor!' En als ik dan iets zegt gaat ze echt rollen met haar ogen. Mijn moeder vindt dat ik teveel de slachtofferrol aanneem, maar dit is gewoon hoe ik me dan voel. IK HAAT HET ALS MIJN FAMILIE ZO DOET!!!
iemand tips hoe je het gesprek kan starten zonder dat mijn vader weer helemaal boos wordt???
Alvast bedank