Vader drinkt veel alchol


Badge

Hallo, ik heb dit zelfde topic al een halfjaar eerder gepost. Maar ik heb zo’n beetje alles geprobeerd, maar mijn vader drinkt nog steeds veel alcohol (zo’n 2 glazen bier en 3 glazen wijn van 17:30-20:30). Ik heb het er ook al met mijn moeder over gehad en met mijn vader. Met mijn moeder erover praten heeft mij wel opgelucht. En toen ik het tegen mijn vader zei begreep hij het en zei dat ik er zelf niet mee moet beginnen. 
 

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 3 jaar oud was ik ben nu 13 jaar.

Alle tips of reacties zijn welkom. 


4 reacties

hoihoiii

wat jammer dat het toen niet geholpen heeft. wel fijn dat je er met je moeder over kan praten.

je zou tegen je vader kunnen zeggen dat het je stoort en dat je wilt dat hij ermee stopt of mindert.

Reputatie 7
Badge +19

Heey,

Ja het beste lijkt mij om het er met iemand over te hebben inderdaad. Je hebt het al met je vader en moeder besproken, dat is heel goed! Zou je het nog een aan hun aan kunnen geven? Je kan ook met iemand op school erover praten, bijvoorbeeld: je mentor of een vertrouwenspersoon.

Reputatie 6
Badge +12

Praten is een goed idee, probeer eens te praten met je mentor of iemand anders die je vertrouwd! 

Badge

Hallo alex12,

Ik weet 100% hoe jij je voelt. Mijn vader is ook alchohol verslaafd. Hij drinkt letterlijk de hele dag door, hij staat zelfs in de nacht op om toch alchohol te drinken. Ik heb al alles geprobeerd, ik weet niet meer wat ik moet doen. Hij drinkt al jaren, het is zelfs zo erg dat hij bijna dood was. ( lever was kapot ). Na zoveel vragen hebben wij hem overtuigd om naar de dokter te gaan voor een implantaat waar je geen alchohol mee kan drinken (anders wordt je ziek, je moet maar eens opzoeken op het internet) . Het is al zijn 4de maar hij dronk toch. Nu is zijn lichaam die implant gewoon en werkt het niet meer. Ik hoop dat het bij jou anders is en dat je vader wel wilt stoppen. Sorry hiervoor, maar anders gaat hij waarschijnlijk niet stoppen. Ik weet hoe jij je voelt en wens je veel succes 🙃

liefs Lemon Girl 🍋 

Reageer