vader drinkt veel alchol

  • 11 October 2020
  • 3 reacties
  • 91 Bekeken

Badge

hallo ik ben een jongen van 12 jaar mijn ouders zijn gescheiden toen ik 3 jaar was. mijn vader drinkt nu ‘s avonds veel alcohol (om 20:30 heeft hij 2 biertjes op en 3 keer een glas wijn) terwijl hij het nieuws kijkt. dan klaagt hij veel over Nederland  zoals dat Nederland veel meer moet testen en veel meer maatregelen moet nemen. Het zijn vaak dezelfde argumenten. Hij kan dan ook snel boos worden als ik hem negeer. ik heb het al 2 keer tegen hem gezegd maar de eerste keer zij hij dat ik niet aan alcohol moest beginnen en de tweede keer ontkende hij het. ik heb het ook al twee keer met mijn moeder over gehad en zij weet ook niet wat we kunnen doen. mijn vader is overdag gelukkig wel heel aardig.

alle tips zijn welkom

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @alex12 ,

 

wat een lastige situatie waar je inzit! Goed dat je er een topic over hebt gemaakt.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Veel succes ermee en de hartelijke groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon

 

Badge

Hey alex12.

Allereerst wil ik zegen dat ik me kan voorstellen dat het heel lastig is voor jou. en dat ik geen ekspert ben en ik alleen maar mijn iedeeen met je wil delen. Vraag anders aan je moeder of zij samen met jou en je vader eventjes wilt praten hierover . Misschien kunnen Julie met je vader afspreeken dat hij bijvoorbeeld maar 1 biertje per dag drinkt of helemaal niet drinkt als jij er bent . 

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen .

Badge

hi @alex12 

ik snap jouw situatie best goed aangezien ik bijna precies hetzelfde heb. mijn ouders zijn ook gescheiden toen ik 3 jaar oud was en mijn vader drinkt ook erg veel. vaak als ik er niet ben drinkt hij nog meer bv met vrienden sterkere drank en wijn  etc. als ik er ben dan drinkt hij sowieso wijn want dat drinkt hij letterlijk iedere dag voor zo lang als ik me kan herinneren rond etenstijd, ook best veel, maar meestal ongeveer een halve fles, terwijl het doordeweeks is. ook mijn vader heeft kritiek op onze mark want volgens hem zijn we de economie aan het ‘verkloten’. als er iets is waarmee ik je kan helpen moet je het maar vragen. ik zou sws proberen het er met je vader erover te hebben, al ben ik nog wel zo'n watje dat ik er met papa niet over durf te beginnen

groetjess

Reageer