Skip to main content

Vader die zusje voortrekt

• August 16, 2026
  • 0 reacties
  • 14 Bekeken

Al sinds een paar maanden ofzo merk ik dat mijn vader sneller boos word, want kijk, mijn vader is altijd wel snel boos, maar deze dagen is het veel erger geworden. Je kan het zien aan zijn lichaamstaal en hij word soms heel afstandelijk, en op een bepaalde tijd zit hij mij OF mijn zusje uit te schelden voor niks, wat ik nog raarder vind is dat hij nooit een zusje van me uitscheld (we noemen haar in dit verhaal S, en ik heb twee zusjes voor als je in de war raakt), het is vaak zo dat hij boos word als ik iets normaals tegen haar zeg, ook als ik wat aan haar vraag moet ik opeens mijn bek houden van hem. S komt altijd naar pap toe voor ALLES, maar ze doet heel beidehand en stoer tegen mijn moeder, als mijn moeder haar aanspreekt, doet S heel dramatisch en gaat ze huilend naar pap toe, mijn andere zusje (de jongste, ze heet M in dit verhaal) vind dat heel irritant, maar tegenwoordig doet S haar heel veel pijn, of  opeens wilt ze wat seksueels doen en dan moet ik ingrijpen en duw ik haar weg en geef haar soms een tik op de arm, dan komt mijn vader en dan schreeuwt hij naar me. Ik vind het niet fijn om met hun samen te zijn, want S zegt altijd tegen pap dat ze “bang” voor me is, dat doet ze express zodat ik vaker in de problemen kom, een keer werd mijn vader ZO boos op me (terwijl ik letterlijk niks deed) dat hij letterlijk mijn bureau kapot heeft gemaakt EN mijn bed (koste me een paar weken om een nieuwe te kopen en te maken), en ik WIST dat S hier iets had mee te maken, om dat ze achter mijn vader stiekem zat te lachen