Skip to main content
Vraag

vader boos

• August 3, 2025
  • 5 reacties
  • 50 Bekeken

Zoals de meeste van jullie weten woon ik bij mijn oma heeft mijn moeder mij verlaten en heb ik met mijn vader geen goed contact

ik kom al drie jaar niet bij hem langs omdat altijd als ik langs kwam zette hij een film op en was hij of spelletjes spelen op zijn telefoon of hij was buiten roken dus ik kom om die reden nooit meer want ja als je bij iemand komt op bezoek wil je gewoon aandacht van diegene en vooral als het om familie gaat en dat kreeg ik niet

gisteren kwam hij langs en werd hij boos op mij dat ik nooit meer kom hij begon te schreeuwen tegen mij en aan zijn lichaams houding leek het erop alsof hij mij wou slaan ofzo

hij zij dat ik HEM in de steek liet en dat ik niet zielig moest doen terwijl ik niks zei ik vind dat hij mij in de steek heeft gelaten want hij was er ook nooit voor mij

ik ging huilen naar boven en geen idee of ik dit mag zeggen maar ja heb toen iets gepakt en daarmee iets gedaan als jullie dit vaag vinden bekijk mijn vorige topic dan word het waarschijnlijk wel duidelijker

toen ging hij weg in de avond zat ik samen met mijn oma op de bank toen mijn vader belde hij vroeg aan mijn oma of ze al heeft gepraat met mij en dat IK DEGENE was die normaal moest doen

ik ben nu bang voor hem en wil niet meer bij hem komen zeker niet alleen want ben bang dat hij mij iets aan gaat doen

veilig thuis gaat toch niks doen want heb geen goede ervaringen met hem

school begint voor mij pas eind augustus en weet sowieso dat ze het voor hem op gaan nemen zeker mijn begeleider

en heb wel het nummer van mijn dansdocent en trainer maar ja zijn voor de zomer vakantie dingen gebeurd daarover moet ik met ze eerst na de zomervakantie over hebben dus met hun kan ik ook niet terecht

mijn familie neemt het ook voor hem op dus wat moet ik doen

5 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 3, 2025

Hey hey ​@Gekehenkie,

Dankjewel dat je je verhaal deelt. Het is heel duidelijk dat je in een moeilijke en pijnlijke situatie zit, waarin je je niet veilig voelt bij je vader. Wat jij meemaakt is serieus, en je gevoel van angst en verdriet is volledig terecht. Jij hebt niets verkeerd gedaan. Je vader heeft je herhaaldelijk genegeerd, was er emotioneel niet voor je, en nu geeft hij jou de schuld van het feit dat jij afstand houdt, terwijl hij degene is die jouw vertrouwen heeft beschadigd. Dat is niet eerlijk, en het is begrijpelijk dat je daardoor niet meer bij hem wilt zijn.

Dat hij schreeuwt, je intimideert en doet alsof jij hem in de steek laat terwijl hij dat zelf al eerder bij jou deed, is een vorm van emotioneel geweld. Als zijn houding bedreigend is en jij bang bent dat hij je iets aan gaat doen, dan is dat iets waar je serieus op moet letten. Je mag jezelf beschermen, ook tegen familie. Je hoeft geen contact met iemand te hebben bij wie jij je onveilig voelt, ook al zegt de rest van je familie dat jij degene bent die fout zit. Jij voelt wat jij voelt en dat is echt en belangrijk.

Ook al heb je slechte ervaringen gehad met Veilig Thuis of andere instanties, er zijn nog steeds manieren om hulp te vinden. 

Als je iets hebt gedaan met een voorwerp uit wanhoop of pijn, weet dan dat je niet alleen bent. Dat soort dingen doen mensen vaak omdat ze teveel moeten dragen zonder genoeg steun. Het betekent niet dat je zwak bent, het betekent dat je te lang alleen hebt gestaan. Maar je hoeft dat niet zo te laten.

Je kunt hulp zoeken via je school, je huisarts, of je dansdocent/trainer na de vakantie. Als je wil, help ik je een kort bericht te schrijven waarin je uitlegt wat er aan de hand is, zodat je niet alles zelf hoeft te verwoorden. Tot die tijd: blijf bij de mensen bij wie je je nog een béétje veilig voelt zoals je oma en neem afstand van je vader als je dat nodig hebt. Dat is geen zwakte. Dat is zelfbescherming.

Je staat niet alleen. En je verdient het om gehoord, geholpen en beschermd te worden, echt waar.

xx liefs Wolf 🐺

• August 3, 2025

@Wolf  School neemt mij ook niet serieus en sowieso wil niet wachten tot na de vakantie kan je mij helpen wat ik kan zeggen als ik een afspraak heb met mijn huisarts 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 3, 2025

Heyy ​@Gekehenkie, ik zou de waarheid zeggen. Vertel hoe je vader tegen je te keer gaat. Desnoods laat je het berichtje wat je hier op geplaatst hebt ook zien aan de huisarts. Volgens mij is je gevoel heel erg duidelijk hierin. Hopelijk heb je hier iets aan!

xx liefs Wolf 🐺

• August 4, 2025

Durf geen afspraak te maken want ja als ik naar buiten ga dan moet ik tegen mijn oma zeggen waar ik naar toe ga en als ik zeg de huisarts gaat ze vragen why en dan wilt ze misschien perse mee

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • August 4, 2025

Hoi ​@Gekehenkie ,

Lastig voor je dat jouw vader zo boos is. Het is moeilijk voor je om jouw kant van het verhaal te vertellen.

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!