Vraag

Vader behandelt mij zonder respect

  • 16 August 2022
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

Badge

Sinds een half jaar zijn mijn ouders nu gescheiden, eerst werkte mijn vader als freelancer en heeft sinds nu een vaste baan waar hij van 10:00 tot 00:00 werkt (3x per week), maar als hij de volgende dag dan vrij is, is hij altijd chagrijnig en uit hij dat vaak op mij als ik iets vraag, dan graaft hij geen antwoord en vraag ik het opnieuw waardoor hij boos wordt en dan gaat roepen (zoals JAHA, maar dan echt op een vervelende manier) als ik hier iets van zeg geeft hij mij altijd de schuld en gaat hij nog meer gillen en roepen, je kan je misschien we nagaan dat ik dit echt niet fijn vindt. Ik ben nu maandag dinsdag bij m’n moeder, woensdag en donderdag bij m’n vader en het weekend + vrijdag wisselt per keer. Alleen wil ik als hij zich zo blijft gedragen en mij bovendien ook niet serieus neemt, want alles wat ik zeg is “dom” of “ik heb er geen verstand van”, want ik ben maar een kind. De hele week bij m’n moeder zijn, maar dat gaan ze beide niet goed vinden. Weet iemand wat ik zou kunnen doen? Ik voel me hier ook echt k** over. Bovendien heb ik ook het gevoel dat mijn vader niets meer met mijn moeder te maken wil hebben, we hadden afgesproken dat mijn moeder een keer ons nieuwe huis zou komen bekijken , maar altijd als ik mijn vader daar aan herinner zegt ie “weet ik niet”, maar dan op een manier waar je aan hoort dat hij dat niet wilt en zo, ook als hij mij een keer naar m’n moeder moet brengen heeft hij altijd geen zin, hij loopt wel altijd naar binnen en gaat wel gezellig een gesprek voeren .


1 reactie

Reputatie 6
Badge +3

Hey Anoniem12.3,

Vervelend dat je vader zo doet!

Kan je misschien met je vader erover praten? Hij wil vast ook niet zo doen, maar misschien komt het er gewoon zo uit. Je kan het op een rustig moment opbrengen, en zeggen dat jij het vervelend vindt dat hij zo tegen jou doet. Waarschijnlijk komt het ook omdat hij moe is, want als je moe bent, wordt je sneller geïrriteerd.

Je zou het ook tegen je moeder kunnen zeggen, om te kijken of zij ook nog iets weet wat kan helpen.

Succes!

Groetjes iemand.

Reageer