Vraag

vader aangeven?

  • 12 August 2019
  • 8 reacties
  • 441 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Sinds twee jaar geleden merk ik dat mijn vader me aanraakt en fotos van me maakt als ik slaap. Ik ben er achter gekomen omdat ik er wakker van werd, maar dan was ik te bamg om mijn ogen te openen of iets te zeggen.

Het heeft mij twee jaar geduurd voordat ik het tegen mn moeder durfde te zeggen, zij geloofde me eigenlijk niet en heeft het doorverteld aan mn vader. Hij wou even met me praten die avond maar we waren alleen thuis dus ben ik het huis uit gevlucht en ben ik naar een vriendin gegaan.

dit was zo’n drie maanden terug, mn ouders hebben het probleem in de doofpot gestopt en mn vader is gewoon doorgegaan met ‘s avonds mn kamer in te lopen en me aan te raken.

nu heeft hij eergister een woede aanval gehad in de avond en heeft me aan mn pols het bed uit getrokken (hierbij viel ik pijnlijk op mn knie en stootte ik mn kuit hard) hij heeft me daarna over de grond gesleept (over een lader en een plastic beker die onder mn rug kapot ging) richting de trap, hij wou me van de trap slepen. Mijn moeder heeft hem kunnen stoppen.

ik wil aangiftetegen hem doen, dit heeft me twee jaar gekost maar ik denk dat ik het nu durf. Ik voel me heel schuldig om aangifte te doen, want mijn moeder houd van hem en ze hebben vier kinderen, dat kan ze nooit alleen aan.

ik heb wel bewijs voor dingen want ik heb bijvoorbeeld een foto van zijn gallerij waar fotos instaan waar ik slaap met mn shirt omhoog getrokken.

wat moet ik doen? Want ik voel me niet veilig meer in huis

8 reacties

Hoi Anoniemmeisje16 ,

Hier heb je een korte beschrijving over hoe ik naar jou beschrijving, wat ik hier in typ zal nooit als belediging of iets slecht moeten aankomen. Zeg je het even als dat ergens wel zo is?

Groetjes n_v

Deel 1

Sinds twee jaar geleden merk ik dat mijn vader me aanraakt en fotos van me maakt als ik slaap. Ik ben er achter gekomen omdat ik er wakker van werd, maar dan was ik te bamg om mijn ogen te openen of iets te zeggen.

Het is niet leuk dat jouw vader je aanraakt en dat ook nog foto's gaat maken terwijl jij slaapt. En ik begrijp jouw reactie daarop ook goed.
Het heeft mij twee jaar geduurd voordat ik het tegen mn moeder durfde te zeggen, zij geloofde me eigenlijk niet en heeft het doorverteld aan mn vader.

Heel dapper van je dat je actie hebt ondernomen. Het is jammer dat jouw moeder het niet gelooft en het vertelt aan jouw vader. Misschien kan je de volgende keer iemand anders zoeken die jou kan helpen. Hierbij kan je denken aan vrienden, de mentor, de vertrouwenspersoon, een psycholoog, een ander famailielid. Om te voorkomen dat ze jou niet vertrouwen en het doorvertellen kan je verbergen dat het jouw vader is:
code:
Ik loop tegen een probleem aan. "iemand'...


Deel 2

Hij wou even met me praten die avond maar we waren alleen thuis dus ben ik het huis uit gevlucht en ben ik naar een vriendin gegaan.

Het is goed dat naar jouw vriendin bent gegaan. Jij kan haar vertrouwen en dus jouw verhaal aan haar kwijt. Heb je dat zelf ook gedaan? Ik begrijp het als je dat niet hebt gedaan, het is erg moeilijk erover te praten. Aangezien jouw vader gewoon doorgaat, denk ik niet dat hij goede dingen van plan was op die dag.
Dit was zo’n drie maanden terug, mn ouders hebben het probleem in de doofpot gestopt en mn vader is gewoon doorgegaan met ‘s avonds mn kamer in te lopen en me aan te raken.

Het lijkt me erg frustrerend als dit gebeurd. Jouw moeder denkt waarschijnlijk dat jij en jouw vader het al hebben opgelost. Jouw vader kan immers ook alles aan jouw moeder vertellen. Jouw vader is niet goed bezig en moet hiermee stoppen! Je kan zelf kijken op: https://www.ikvermoedhuiselijkgeweld.nl/
nu heeft hij eergister een woede aanval gehad in de avond en heeft me aan mn pols het bed uit getrokken (hierbij viel ik pijnlijk op mn knie en stootte ik mn kuit hard) hij heeft me daarna over de grond gesleept (over een lader en een plastic beker die onder mn rug kapot ging) richting de trap, hij wou me van de trap slepen. Mijn moeder heeft hem kunnen stoppen.

Dit is wel een erge woede aanval. Hij mag dat eigenlijk helemaal niet doen. Het is goed dat jouw moeder hem heeft kunnen stoppen. Misschien gelooft zij jou nu wel als het gaat om die fotos. Waarom werd hij eigenlijk boos? En wat heb jij zelf gedaan om hem te stoppen?

Deel 3

ik wil aangiftetegen hem doen, dit heeft me twee jaar gekost maar ik denk dat ik het nu durf. Ik voel me heel schuldig om aangifte te doen, want mijn moeder houd van hem en ze hebben vier kinderen, dat kan ze nooit alleen aan.

Ik weet zelf niet waar je dit precies kan melden, ik weet niet zeker of aangifte doen de juiste manier is. Maar je kan het altijd proberen. Misschien kan je ook een keertje jouw verhaal kwijt bij de kindertelefoon
ik heb wel bewijs voor dingen want ik heb bijvoorbeeld een foto van zijn gallerij waar fotos instaan waar ik slaap met mn shirt omhoog getrokken.

Dit is een goed begin, je hebt namelijk bewijs nodig. Hieruit kan je ook 100% concluderen dat hij iets slechts heeft gedaan.
wat moet ik doen? Want ik voel me niet veilig meer in huis

Ik zou hulp zoeken, in het bericht heb ik al verschillende manieren vermeld hoe je dat kan doen. Ik hoop dat het jou lukt en wens jou veel succes. Ik hoop dat jouw vader beseft wat hij doet bij jou.
Hey,
N_V heeft gelijk. Je kan hier aangifte tegen doen!
Je zou ook eerst nog eens met je ouders kunnen proberen te praten.
Wat ik zou doen:
Eerst nog eens een keer met je ouders gaan praten. En dan zijn er twee mogelijkheden:
1) als ze luisteren en je vader ermee stopt het zo laten en geen aangifte doen.
2) als je ouders niet goed luisteren en/of je vader gaat door met foto's maken enzo, aangifte doen.
Goed dat je bewijs hebt, dat heb je nodig.
Hopelijk heb je er wat aan.
Xx
Hoi Anoniemmeisje16,

Hoe gaat het nu met je?

Ten eerste wil ik zeggen dat het heel knap van je is dat je aangifte wilt doen. Er zijn heel veel mensen, ook volwassenen, die dit niet durven.
In deze situatie is het belangrijk dat je dit meldt bij de politie. Jouw vader heeft jou al in gevaar gebracht en kan dit nogmaals doen bij jou, je moeder of broertjes/zusjes.
Zeker omdat je bewijsmateriaal hebt, hoef je niet bang te zijn dat ze je niet serieus nemen bij de politie.

Tip: maak foto's van het bewijsmateriaal op je eigen telefoon. Wanneer jouw vader in de gaten heeft dat je hem wilt aangeven, kan hij het bewijs eenvoudig vernietigen.

Ik zou goed googlen naar de opties die je nu hebt. Een proces duurt namelijk erg lang. Het is belangrijk dat jij veilig bent. Ik zou ook overwegen en vooral in gesprek gaan met je moeder of jij tijdelijk bij familie/vrienden kan gaan wonen. Dit is uiteraard een moeilijke beslissing, maar "safety first".

Weet jij of je vader ook beelden heeft van je andere broertjes/zusjes? Of hun ook aanraakt?

Voordat ik mijn bericht ga afronden wil ik tegen je zeggen dat je er niet alleen voor staat. Dit moet je goed onthouden. Ik zou graag met je in contact blijven, al heb ik geen idee hoe dat hier werkt. Maar hou je ons op de hoogte?

Sterkte meisje xx


Weet jij of je vader ook beelden heeft van je andere broertjes/zusjes? Of hun ook aanraakt?

dit weet ik niet, ik hoop het niet..
Hoi Anoniemmeisje16 ,

Hier heb je een korte beschrijving over hoe ik naar jou beschrijving, wat ik hier in typ zal nooit als belediging of iets slecht moeten aankomen. Zeg je het even als dat ergens wel zo is?

Groetjes n_v

Ik heb het tegen mn vriendin verteld en haar moeder wou me ook helpen als het moest. Ik ga nog met mijn moeder praten en als ze me niet wil geloven of helpen ga ik naar de politie
Ik heb het tegen mn vriendin verteld en haar moeder wou me ook helpen als het moest. Ik ga nog met mijn moeder praten en als ze me niet wil geloven of helpen ga ik naar de politie

Mooi om dat te horen, er zit hoop in! Ik hoop dat het lukt en hoor nog graag van jou.
Badge

hey

Ik zou zelf wel aangiften doen want het kan echt niet wat hij doet, dat is toch wat ik zou doen en ik snap dat het heel moeilijk is maar als je echt niet durft dan moet je het niet doen

Badge

als ik jou was zou ik aangifte doen! leg goed uit aan je moeder waarom je dit hebt gedaan. Het kan namelijk echt niet wat hij doet, ik snap dat het erg moeilijk is voor je moeder, maar voor jou is het erg opluchtend!

Groetjess x :)

Reageer