Skip to main content

Ik heb vaak ruzie met mijn vader en vind dat niet leuk hij zei dat hij misschien wel morgen stel ik heb weer ruzie ongeveer tijdens het eten dat ik naar boven moet gaan en gaan slapen zonder eten ik weet niet mega goed wat te doen en wilde op een punt mijn leven eindigen ben nu bang dat mijn vader me echt naar bed stuurt zonder eten  stel dat gebeurd wat moer ik dan doen vertel het A U B want dat kan me zowizo goed helpen

Hey @Pieper

Praat er met andere familieleden is over, bv. Je oma of moeder. Hun kunnen je vast wel verder helpen. Of anders begin alleen met je vader een gesprek dat je het niet fijn vindt dat jullie zo  vaak ruzie hebben. Dan kunnen jullie misschien wat samen afspreken, hoe het beter gaat.

Liefs Caiya 

Hoi @Pieper ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wat naar voor je!

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning bij je zelfmoordgedachten contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Zij zijn 24 uur per dag geopend.

Veel sterkte,

Marieke

Hey,

Wat is er zo’n ramp aan zonder eten naar bed? Goed, steeds ruzie is niet fijn. Ik heb ook regelmatig ruzie met pa en ma (dat zijn dan wel periodes, soms erger en soms minder), maar het hoort wel een beetje bij de pubertijd. En ik zou inderdaad, zoals hierboven ergens al staat, in gesprek gaan met je vader. Je kunt afspraken maken en aangeven wat je niet fijn vindt en dan kan hij dat ook doen.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik ook 101 pogingen heb gedaan om met me ouders in gesprek te gaan en dat hielp niet echt. Het is meestal mijn schuld en sorry zeggen is ook niet iets dat ouders leuk vinden om te doen. 

Maar succes! En laat je weten wat je gedaan hebt/hoe het ging/en de afloop?

Aju!

Reageer