Vraag

uithuisplaatsing kan dat maar famillie/vrienden?

  • 29 July 2021
  • 1 reactie
  • 31 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb een thuis situatie die zo gezegd mij uit huis kan plaatsen alleen ben ik bang om in een gezin te komen  die me nog erger mishandeld daarom vroeg ik het me af of je ook naar je vrienden of familie gestuurd kan worden?


1 reactie

Hey, vervelend dat je thuissituatie niet zo goed is. Uithuisplaatsing kan je volgens mij niet zomaar aanvragen, daar gaat een heel proces aan vooraf.

Either way, hier even een linkje dat ik vond, dat op zich wel redelijk de kern samenvat. Specifiek over de plek waar je dan terecht komt een citaat:

Het is het beste voor een kind om in een gezin op te groeien. Daarom wordt uw kind, als het uit huis wordt geplaatst, bij voorkeur in een gezin ondergebracht. Soms kan uw kind misschien bij familie of vrienden. Soms is opvang door iemand uit uw naaste omgeving niet mogelijk. De hulpverlener doet dan een voorstel voor een geschikt pleeggezin. Om ernstige emotionele en gedragsproblemen te kunnen behandelen, is het soms nodig dat een kind voor korte of langere in een instelling verblijft. Zo’n verblijf in een instelling is altijd een laatste optie, en altijd tijdelijk. Na afloop van een behandeling moet altijd gekeken worden of het kind weer thuis kan wonen, of dat er misschien een pleeggezin nodig is waarin het kind kan opgroeien.

Lopen jullie al bij een instantie (zoals Jeugdzorg)? Of is het allemaal nog ‘binnen de muren van jullie huis’? Sterkte en succes!

Reageer