Uithuisplaatsing

  • 27 March 2022
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

Badge

Hoi hoi,

 

Ik heb een online relatie (weet is nooit slim idee) maar mijn vriendin is altijd blij tot dat ze beneden is geweest en ze weer een gesprek met haar ouders heeft gehad… Ik heb toen een keer aan d'r gevraagd: "Wat in hels naam hebben jullie het over als jij een gesprekje met je ouders moet hebben? Wat je bent altijd van te voren blij en dan ben je terug naar boven en dan klinkt t letterlijk alsof je vanbinnen afsterft.” Ze heeft een tijdje gezegt dat er niks was. Toen kwam ze ineens aan met: "Ik wil ergens over met je praten.” en toen kreeg ik het verhaal dat ze altijd naar beneden wordt gehaalt door d'r ouders, dat ze nooit blij is als ze thuis is en dat ze gewoon niet meer zo wil leven. Ik dacht toen van "Schat doe ff normaal.” Tot ik zo'n gesprek hoorde… En tot vandaag de dag wou ze dus eindelijk tot de conclusie komen: "Ik wil niet meer thuis zijn.” Daarom maak ik deze topic dus aan. Ze wil uithuis maar het ding is dus. Ze wil niet bij een vreemde. En ik heb er over na zitten denken: "Misschien kan ik m'n ouders overhalen om haar hier laten komen wonen.” Maar ik kan nergens iets vinden of het uberhaupt mogelijk is om een verzoek aan te vragen als kind.

Iemand help hiermee please.


3 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Als een kind zich niet fijn voelt thuis door verschillende redenen dan kan het tijdelijk ergenst anders gaan wonen! Wel moet er dan contact met jeugdzorg worden opgenomen en de situatie moet ernstig genoeg zijn 

Ze mag wel gwn een weekje bij jou wonen ofzo maar niet langere tijd

En misschien kun je haar ook wel op een andere manier helpen door bijvoorbeeld 

- met haar naar beneden te gaan, om haar een beschermend gevoel tegeven en samen met haar ouders er over te praten. Waarschijnlijk vind ze het super fijn als jij er bij bant want op jou kan ze terug vallen en als het noet werkt is het misschien goed dat ze een nachtje bij jou komt om haar en haar ouders er over na te laten denken wat er gezegt is

Zorg goed voor haar 

 

Xxxjeeeeessss 

 

Badge

Als een kind zich niet fijn voelt thuis door verschillende redenen dan kan het tijdelijk ergenst anders gaan wonen! Wel moet er dan contact met jeugdzorg worden opgenomen en de situatie moet ernstig genoeg zijn 

Ze mag wel gwn een weekje bij jou wonen ofzo maar niet langere tijd

En misschien kun je haar ook wel op een andere manier helpen door bijvoorbeeld 

- met haar naar beneden te gaan, om haar een beschermend gevoel tegeven en samen met haar ouders er over te praten. Waarschijnlijk vind ze het super fijn als jij er bij bant want op jou kan ze terug vallen en als het noet werkt is het misschien goed dat ze een nachtje bij jou komt om haar en haar ouders er over na te laten denken wat er gezegt is

Zorg goed voor haar 

 

Xxxjeeeeessss 

 

Heel erg bedankt!!! Zal ik doen!!

Reputatie 5
Badge +2

Suc6 laat je mog iets weten!!!

Reageer