Vraag

uithuis 15 jaar

  • 27 May 2020
  • 3 reacties
  • 103 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

ik ben een jongen van 15 jaar en wil graag uithuis, en nu zal je denken ja elke jongere van 15 jaar wil dat wel eens maar ik wil dit al langer, mijn thuis situatie is NIET OKE.

sinds 5 jaar wonnen ik en mijn moeder bij mijn stiefvader in die vanaf het eerste moment al de pik op me had en dat is ook zo gebleken. Ik krijg constant te horen hoe dik ik ben en dat ik dan maar weg moet en dat ik tussen hem en mijn moeder insta. Ik doe alles wat ze zeggen en doe me best zoals me eigen was, de vaatwasser elke dag en me kamer eens in de week opruimen. Maar de opmerkingen worden steeds meer en het lijkt bijna geestelijke mishandeling als ik dat hier zo even mag zeggen maar de vraag is dus. Wat is de snelste manier om achter je ouders rug te fixen dat je uit huis mag? Ik ben bang dat als ik het aangeef dat ik dan meteen direct op straat wordt gezet en dus geen tijd krijg om dingen te regelen. Nu weet ik dat mijn moeder en me stiefvader met de vrouw van ldh die hier over de vloer komt al eens heeft besproken me uit huis te zetten en me moeder het daar niet mee eens is maar nu ben ik er zelf klaar mee. Hij krijgt dan nu wel zijn zin maar ik mijn rust, als ik het geregeld krijgt. Dus iemand enige tips? Ik wil het liefst zo min mogelijk instanties betrokken raken.


3 reacties

En dit voor elkaar krijgen, en bij zo min mogelijk instanties betrokken raken.

Probeer eens een gesprek met alleen je moeder aan te gaan, misschien wordt zij zonder dat ze het weet meegetrokken en heeft ze geen idee hoeveel pijn ze je doet, hier kan zij veel van leren en zich aan aanpassen

Hoe zit het met je vader?

@gewooniemanddiemensenwilhelpen 

mijn vader kan me niet inhuis nemen wegens prive omstandigheden waar ik volledig achtersta en snap. Ik heb al meerdere keren geprobeerd het er met mijn moeder over te hebben maar ze verteld het telkens weer aan hem en dan zit ik weer fout en tussen hun huwelijk dus dat zie ik niet meer als een optie

Alvast sorry voor mijn idiote advies

Optie 1: Vraag of je bij een week bij een klasgenoot mag logeren (als corona weer een soort van weg is) Ik weet dat het een hoop gedoe is om te regelen maar als je het voor elkaar krijgt kan je je moeder en stiefpa wel een 'schuldgevoel’ laten krijgen waardoor ze misschien nicer gaan doen

Optie 2: Ga rechtstreeks tegenover je stiefpa zitten, vraag je moeder erbij en vraag aan hem waarom hij je niet mag, en waarom hij een specifiek iets doet. Nogmaals sommige mensen hebben niet door hoe stom ze kunnen zijn.

Dit is misschien totaal geen goed idee voor jou maar het kwam in me op.

Reageer