Skip to main content
Vraag

Uitgescholden en mishandeld

  • 12 June 2024
  • 4 reacties
  • 85 Bekeken

Haii

Ik ben eigenlijk mijn hele leven mishandeld door mijn vader.

Toen mijn ouders gingen scheiden dacht ik dat dat zou stoppen.

Ik mocht mijn vader niet meer zien en moest bij mijn moeder wonen.

Na een tijdje begon mijn moeder mij ook te slaan, knijpen en zelfs in elkaar schudden/slaan.

Ik word ook uitgescholden voor kanker kind en kanker gezwel door mijn moeder.

Zit ik fout?

 

Tekst aangepast door de Kindertelefoon vanwege regel 

3. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.

Zorg ervoor dat je anoniem bent op het forum, zodat anderen jou niet herkennen. Dus:

  • Geef alleen je gebruikersnaam, niet je echte naam.

Anne - De Kindertelefoon

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Dit mag echt niet hoor wat ze doen!  Nee jij zit niet fout 😘 Bel als je kunt met de Kindertelefoon! https://www.kindertelefoon.nl/bellen

En kijk eens op deze site: https://veiligthuis.nl/

Echt je mag hulp vragen en krijgen want dit is niet oké hoor! Pas op jezelf en veel sterkte!! Misschien hebben anderen nog meer tips! 

Liefs, Tover xxx

Reputatie 6
Badge +3

Hoi! Nee, dit is echt niet oké. De Kindertelefoon bellen is een goed idee, je zou misschien ook de politie kunnen bellen: huiselijk geweld is volgens mij strafbaar. Jij zit niet fout: wat je ook verkeerd hebt gedaan (of juist niet), geweld is geen redelijke optie. Jij bent ook een mens, met je eigen gevoelens, en je mag er helemaal zijn. Ik hoop dat dit enigszins helpt, heel veel sterkte en pas goed op! Xx Sam

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Anoni-Ema ,

Jij zit niet fout! Probeer jezelf niet de schuld te geven van wat er gebeurd. Ik zal niet eens snappen waarom je fout zal zitten, maar ik zal eens met je moeder praten wanneer zij in een goed humeur is. Communicatie in zulke situaties is juist belangrijk, dus probeer het eerst met haar erover te hebben. Daarna kan je kijken naar andere oplossingen. Voor nu is het praten met je ouders/moeder het belangrijkst.

Succes!

Salam 🍉

Reputatie 4
Badge

Lieve anoni-ema

Sorry, maar ik vind het echt niet oke wat ze doen. Dat is gewoon kindermishandeling!

Ik vind het handig als je met een van de mensen van de sites die tover01 heeft doorgestuurd te praten, het kan je denk ik heel erg helpen wanneer je je bijvoorbeeld niet goed voelt ofzo.

En je zit niet fout! Misschien heb je wel iets gedaan, maar waarschijnlijk niet. En geweld is nooit een goede oplossing, en dat zou je als volwassene eigenlijk wel moeten weten. 

Ik wens je nog heel veel sterkte, ik weet zeker dat alles ooit goed kom!!

-Honing

Reageer