Vraag

Uit huis willen

  • 3 December 2018
  • 3 reacties
  • 105 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Oke ik zou graag uit huis willen en ik heb daar wel meerdere redenen voor
1 mijn moeder had een alcohol verslaving en dat heeft er bij mij nogal ingehakt
2 ik heb zelf autisme en mijn ouders weten niet goe ze mij kunneen helpen dus doen ze het niet
3 ik heb een zus en mijn zus is zelf depressief en altijd boos op mij en ik voel mij dan niet veilig
4 mijn moeder heeft al 2 jaar lang een burn-out en is daarom erg gestresst en snel boos maar ze bijna altijd gelijk boos op mij
5 ik heb het idee als ik ern plek vind waar ik mij wel veilig voel dat ik mijzelf beter kan ontwikkelen en weer blij kan gaan voelen

Zijn dit goede redenen ?
Hoe zou ik dit kunnen zeggen en aan wie ?

3 reacties

hey,

1 mijn moeder had een alcohol verslaving en dat heeft er bij mij nogal ingehakt

Heeft ze nogsteeds deze verslaving?

2 ik heb zelf autisme en mijn ouders weten niet goe ze mij kunneen helpen dus doen ze het niet


niet gemeen of iets maar kan jij wel voor jezelf zorgen aangezien het klinkt alsof je beetje hulp nodig heb van je ouders. daarnaast zijn er bepaalde dingen voor je ouders zodat ze jou beter kunnen helpen

3 ik heb een zus en mijn zus is zelf depressief en altijd boos op mij en ik voel mij dan niet veilig


kan je bespreken met je zus waarom ze aldoor boos op jou is?

4 mijn moeder heeft al 2 jaar lang een burn-out en is daarom erg gestresst en snel boos maar ze bijna altijd gelijk boos op mij


eigenlijk hetzelfde zou jij met je ouders kunnen bespreken waarom ze zo doet?

5 ik heb het idee als ik ern plek vind waar ik mij wel veilig voel dat ik mijzelf beter kan ontwikkelen en weer blij kan gaan voelen


dit is een zeer goede reden maar vraag me af, wil jij alleen wonen of hoe zie jij dat voor je?

Zijn dit goede redenen ?

ja en nee, ik zou zelf ook graag het huis uit willen enz, maar denk ook aan de nadelen (ik weet niet hoe je het voor je ziet hoor) ,
niemand is dan bij je, sociale ontwikkeling gaat naar achter, het is wel je familie, financieel... school.. etc


Hoe zou ik dit kunnen zeggen en aan wie ?


je zou dit met je ouders/mentor kunnen bespreken en evt vervolgstappen kunne bekijken, vind je dit moeilijk om mondeling te doen, schrijf een briefje of een email, kan je langer nadenken etc.
ik zou er wel heel goed over nadenken want het is niet zomaar even een keuze
Hoi!

Het loopt bij jou thuis niet zo lekker en je wilt graag uit huis. Ik vraag mij ook af hoe oud je bent?
Vanaf je 18de mag je helemaal alleen gaan wonen, en ik dacht 16 begeleid zelfstandig wonen, maar ben hier niet zeker van.
Woont je vader bij jullie thuis en zo ja, voel je je bij hem wel goed?
Of deze situatie in aanmerking komt om uit huis te gaan weet ik niet echt. Ik denk dat het wel zeker een begin is om hulp te zoeken zoals een gezinsondersteuner.
Het is belangrijk om hierover te praten. Zowel met vertrouwenspersonen over dat je niet lekker in je vel voelt thuis, als met je ouders en zus. Aan een vertrouwenspersoon kan je deze vraag voorleggen, waarna deze samen met jou kan kijken naar oplossingen. Je kan dan bv. naar de schoolpsycholoog/maatschappelijk werk(st)er van school gaan. Als je dit niet durft kan je misschien vragen aan een leerkracht om jou naar een geschikt persoon door te sturen. Leerkrachten zullen dit probleem echter niet kunnen oplossen.

Je vertelt dat je ouders niet zo goed weten hoe ze met jouw autisme kunnen omgaan. Is het misschien een idee om eens voor jezelf te overlopen en op te lijsten hoe jij denkt dat ze jou kunnen ondersteunen, dn kun je dit lijstje afgeven op een rustig moment.
Dus kort gezegd, probeer hierover te praten, zowel met een hulpverlener als met je gezin.
Succes!

Groetjes
Lot
Hoi!

Het loopt bij jou thuis niet zo lekker en je wilt graag uit huis. Ik vraag mij ook af hoe oud je bent?
Vanaf je 18de mag je helemaal alleen gaan wonen, en ik dacht 16 begeleid zelfstandig wonen, maar ben hier niet zeker van.
Woont je vader bij jullie thuis en zo ja, voel je je bij hem wel goed?
Of deze situatie in aanmerking komt om uit huis te gaan weet ik niet echt. Ik denk dat het wel zeker een begin is om hulp te zoeken zoals een gezinsondersteuner.
Het is belangrijk om hierover te praten. Zowel met vertrouwenspersonen over dat je niet lekker in je vel voelt thuis, als met je ouders en zus. Aan een vertrouwenspersoon kan je deze vraag voorleggen, waarna deze samen met jou kan kijken naar oplossingen. Je kan dan bv. naar de schoolpsycholoog/maatschappelijk werk(st)er van school gaan. Als je dit niet durft kan je misschien vragen aan een leerkracht om jou naar een geschikt persoon door te sturen. Leerkrachten zullen dit probleem echter niet kunnen oplossen.

Je vertelt dat je ouders niet zo goed weten hoe ze met jouw autisme kunnen omgaan. Is het misschien een idee om eens voor jezelf te overlopen en op te lijsten hoe jij denkt dat ze jou kunnen ondersteunen, dn kun je dit lijstje afgeven op een rustig moment.
Dus kort gezegd, probeer hierover te praten, zowel met een hulpverlener als met je gezin.
Succes!

Groetjes
Lot

Ik heb hier vest veel aan fijn dat je mij grotendeels evrn hrbt kunnen helprn en ik ga kijken wie ik vertrouw om om hulp te kunnen vragen en dan hopelijk op een goede oplossing komen

Reageer