Skip to main content

Hoi ik ben een meisje van 17 en als ik 18 ben wil ik graag het huis uit. 
De reden is omdat mijn vriend ver weg woont (niet al te ver maar we hebben beide geen auto). En ik wil vaker bij hem zijn. Ook ben ik het zat thuis met mijn moeder en stiefvader, er is nooit ruzie maar hun manier van zijn is niet hoe ik ben en dat botst wel vaak. 
Iedereen in mijn omgeving vind mij ook best volwassen voor mijn leeftijd dus zelf denk ik ook dat ik het aankan. 
Mijn vriend woont al op zichzelf en gaat binnenkort verhuizen naar een grotere woning omdat hij zijn woning nu te klein vind (dat is een studentenkamer). Qua huur kan ik het ook betalen want hij kan het opzich in z’n eentje betalen dus ik kan bijdragen waar nodig. 
Er is dus een plek waar ik dan heen kan alleen ik zit met 2 nadelen. 
Ik heb een opleiding lopen in de stad waar ik nu woon en als ik uit huis ga dan zal ik elke keer een uur moeten reizen. 
En mijn moeder is het er hoogstwaarschijnlijk niet mee eens, ook vanwege mijn opleiding maar ook omdat ze me te jong vind en ze vind het ook niet handig om bij iemand samen te gaan wonen, maakt niet uit of het mijn vriend is of een vriend of vriendin. Ook gaat ze me denk ik missen wat ik ook snap maar omdat mijn school in de buurt is kan ik vaak langs komen. 
Ik heb het nog niet met haar over mijn plannen gehad, maar we hadden een keer een gesprek van “stel je voor” daarom weet ik haar mening erover. 

Graag wil ik tips en adviezen van andere mensen of dingen waar ik misschien nog niet goed over heb nagedacht. Deel graag wat je erover denkt

Groetjes anoniem 

Hallo Anoniempje123567 :)

Nog een paar dingen waar je rekening mee moet houden?

• Wat als het uitgaat? Wat doen jullie dan?
  • Wat als je dan je oude locatie mist en weer terug wilt?
  • Qua 1 uur, is het dan 1 uur heen en 1 uur terug of bij elkaar 1 uur?

-TheMightySlayer <3

-we hebben al gezegd als er problemen komen dan zetten we elkaar echt niet zo uit huis, ook zijn we al langer dan een jaar bij elkaar 

-dat zou kunnen maar ik ben al vaak bijv een week uit huis geweest bijv bij me vriend, het klopt dat echt wonen heel anders maar ik wil het graag proberen. 

-het is 1 uur heen en 1 uur terug 

Hallo @Anoniempje123567 ik ben 18 jaar en heb al een jaartje op een studentenkamer gewoond toen ik 17 was. Ik geef hierbij mijn eerlijke mening in combinatie met mijn huidige ervaring:

Jij bent 17 en je vriendje is ouder, er kan nog veel veranderen in jullie relatie. Het kan over 2 maanden uit zij of over 6 maanden, het kan ook over 2 jaar uit gaan. Het feit is gewoon dat je nu verliefd bent op hem en je het niet in kan beelden dat het ooit uit zal gaan. Alsnje dan op zo'n jonge leeftijd bij iemand intrekt kan het makkelijk fout gaan. Dan plotseling moeten verhuizen is echt een ramp. 

Ik geloof best dat jij op jezelf kan wonen. Ik kon het ook. Maar is het het waard? Ik moest anders 6 uur reizen in totaal per dag, maar 2 uur in totaal is best te doen. Je zou ook je vriendje kunnen bezoeken met het OV. Huren is nou eenmaal niet goedkoop, ik weet niet wat voor werk jij hebt, maar schulden opbouwen krijg je later spijt van.

Hoi gastgebruiker 

ik vraag me af heb je het uit huis gaan dan slecht ervaren want zo lijkt het wel

mijn vriend en ik hebben afgesproken dat als het niet goed gaat dat we dan samen een oplossing zoeken. 
en vanwege het huren ben ik niet bang want zoals ik al in mijn bericht zei is het prima voor hem alleen te betalen, zelf vind ik als ik daar woon dat ik natuurlijk mijn steentje bij moet dragen zover ik kan

en mijn vriend met ov bezoeken is wat we nu al doen maar dat levert gewoon spanningen tussen ons op omdat we de afstand heel moeilijk vinden. 

graag neem ik wel je mening en ervaring mee

Hoi gastgebruiker 

ik vraag me af heb je het uit huis gaan dan slecht ervaren want zo lijkt het wel

mijn vriend en ik hebben afgesproken dat als het niet goed gaat dat we dan samen een oplossing zoeken. 
en vanwege het huren ben ik niet bang want zoals ik al in mijn bericht zei is het prima voor hem alleen te betalen, zelf vind ik als ik daar woon dat ik natuurlijk mijn steentje bij moet dragen zover ik kan

en mijn vriend met ov bezoeken is wat we nu al doen maar dat levert gewoon spanningen tussen ons op omdat we de afstand heel moeilijk vinden. 

graag neem ik wel je mening en ervaring mee

Hoi, nee ik zou zeggen dat ik de beste tijd van mn leven daar beleefd heb, maar ik ben vroegtijdig gestopt met mn studie en het vasthouden van de kamer kost me bakken met geld die ik liever ergens anders aan besteed.

ik ben 13 en ik wil al uit huis, ik wordt hier gek 24/7 zeiken mn ouders aan mn hoofd

en dan nog we wonen bij mn opa en oma + zij zeiken ook heel de tijd aan mn hoofd

ik zit er bij na te denken om te stoppen met school, het lukt me allemaal niet meer

ik weet wat k wil bereiken in de toekomst maar niemand steunt me.

Reageer