Vraag

uit huis gezet

  • 5 December 2021
  • 4 reacties
  • 169 Bekeken

Badge

Oke ik heb heel vaak ruzie met me ouder etc en ze wilt me uit huis zetten (op straat) en ik wil graag weten waar ik naar toe kan als ik op straat sta ik heb geen vrienden waar ik na toe kan en familie woont niet hier ik woon in limburg (en nee ik ga geen kinderbescherming politie of iets bellen ik wil gewoon weten waar ik na toe kan gaan) ik ga ook niet ergens in een bos slapen of iets dus waar kan ik het best veilig slapen buiten? Liefst niet een bankje bij de weg etc maar miss een plekje waar niet veel mensen komen

 

tekst aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. anonimiteit. (Forumregel 6: plaats geen persoonsgegevens).


4 reacties

Op het moment dat je uit huis wordt gezet moet je keuzes maken.

Je hebt op dit moment dan ook niks voor het zeggen.

Als je geen contact opneemt met de jeugdzorg op politie dan moet je het eigenlijk zelf maar regelen.

Je kunt niet verwachten dat je heel luxe ergens terecht zal komen.

Jeugdzorg contacteren is de beste oplossing.

Daarnaast is het ook mogelijk om op deze manier niet het huis uit gezet te worden maar om juist hulp te krijgen die jou en je moeder in zulke situaties kunnen ondersteunen en als het nodig is een (tijdelijke) andere slaapplek te vinden voor je.

Geloof me, buiten ga je het echt niet volhouden. 

Reputatie 1
Badge

hoi, zover ik weet zijn je ouders verlicht je onderdak te geven tot je 18ste waarschijnlijk hebben ze dit gezegd zodat je bang word of alleen omdat ze boos waren dit menen ze denk ik niet, als ze het menen is het beste om hulp te vragen bij de politie.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Staystrong ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes Renske (De Kindertelefoon) 

Reputatie 7
Badge +9

Ik snap dat je vaak ruzie hebt met je ouders en ouders kunnen erg zijn maar uit huis weg lopen is niet de oplossing praat er met iemand over bijvoorbeeld op school 

Reageer