Skip to main content

Hoi,

ik trek het officieel niet meer met mijn (stief)moeder, om heel eerlijk te zijn stond ik een paar nachten geleden voor haar slaapkamer deur met mijn kussen in mijn hand klaar om haar erin te laten stikken. Maar ik ben uiteindelijk weer naar bed gegaan aangezien ik geen zin had om het uit te leggen aan de politie. Ik heb al meerdere keren gezegd dat ik me opgesloten voel in huis en dat ik hier niet wil zijn, helaas ben ik nog 17 en kan ik nog niet uit huis. Ik had al eerder gevraagd of er een mogelijkheid zou zijn om in een pleeggezin te komen. Maar begreep uit dat forum dat de wachtrij best lang is en aangezien ik al 17 ben het de moeite niet waard is. Ik ben “geadopteerd” lang verhaal te lang om nu uit te leggen. Mijn stiefmoeders familie is best racistisch en het ergste is dat ze zelf niet vinden dat ze racistisch zijn, dus je snapt wel dat ik niet bij een van hun wil intrekken. De vrienden van mijn stiefmoeder daar heb ik oprecht geen klik mee, niet dat er iets mis met ze is maar ik kan het niet vinden met hun. Dus dan blijft er eigenlijk niks meer over alleen mijn biologische vader maar ik leef liever op straat dan dat ik bij hem intrek. Mijn vraag is dus.. is er echt geen andere weg om uit huis te gaan? Zonder dat ik op straat terecht kom? 

groetjes Nadia 

Hey Nadia, echt erg dat je dat wilt, maar ook wel begrijpelijk. Ik heb zo maar een idee en dat is dat je bij mij kan overnachten en wonen als je dat wilt. Groetjes Jesper

Hallo Jespertje14 :)

Dat mag volgens mij niet via dit forum.

Hallo Nadia16 :)

Vervelende situatie! Het is inderdaad geen oplossing om je stiefmoeder te laten stikken in een kussen want dan krijg jij weer problemen. Heb je geen vrienden waarbij je kunt intrekken (dan moet het natuurlijk wel mogen van de ouders van je vrienden) of andere familieleden?

-Dr8gon99

Hallo Jespertje14,

heel lief aangeboden van je, maar zoals ik je al eerder gemeld heb, is het op dit forum niet toegestaan om contactgegevens uit te wisselen. Zie ook de forumregels daarvoor.

Hallo Nadia16,

wat naar om te horen dat je in zo’n lastige situatie zit! Graag wil ik je uitnodigen om met de Kindertelefoon te bellen of te chatten, gratis en anoniem. We zijn elke dag open van 11 uur ‘s ochtends tot 9 uur ‘s avonds. Wie weet kunnen we samen iets bedenken.

Veel sterkte ermee en de hartelijke groetjes,

Marieke

De Kindertelefoon

Reageer