Transgender

  • 12 December 2023
  • 3 reacties
  • 97 Bekeken

Hoi,

 

Ik ben een transgender jongen van 13 jaar, en ik zit even in de put. Ik wil mijn ouders graag vertellen dat ik trans ben, maar ik ben bang dat ze me raar zullen vinden en me zullen negeren.

Heeft iemand tips om dit te delen met mijn ouders?

 

Ace


3 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hey @ace.0,

Misschien kan je ze eens vragen wat ze nou vinden van transgenders, en als ze goed reageren, het dan een andere keer vertellen. Of je schrijft een briefje voordat je naar school gaat, zodat ze even kunnen nadenken voordat je thuiskomt.

Mijn ouders zijn erg accepterent, dus hen maakt het niet uit, maar ik weet niet hoe het met jouw ouders zit.

Succes!

 

Liefs,

        M.

Reputatie 7
Badge +17

Eerst ff aftasten hoe je ouders er tegenover staan is idd een goed idee. Een briefje schrijven werkt ook als je nog niet aandurft om het face to face te vertellen.

Bedenk wel dat je uiteindelijk niks kunt doen aan hoe mensen reageren. Het belangrijkst is dat jij er klaar voor bent om uit de kast te komen.

Heel veel sterkte en succes.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi,

 

Ik ben een transgender jongen van 13 jaar, en ik zit even in de put. Ik wil mijn ouders graag vertellen dat ik trans ben, maar ik ben bang dat ze me raar zullen vinden en me zullen negeren.

Heeft iemand tips om dit te delen met mijn ouders?

 

Ace

Hoi Ace,

Ik heb het zelfde probleem gehad. Ik heb het zoals tim16 al zei op een briefje geschreven. Ik weet niet meer hoe ik het precies aan ze had gegeven. Daarna was ik heel bang om mijn ouders onder ogen te komen. Toch ben ik de volgende ochtend gewoon bij het ontbijt komen zitten alsof er niks aan de hand was. Het eerste wat zij deden was me een knuffel geven.(,over mijn verdere poging tot come out gaan we het even niet hebben want dat is een heel lang ander ingewikkeld verhaal)Even terug naar hoe zoiets aan je ouders te vertellen. Er zijn honderden manieren om dit te doen

Een briefje

Het ze gewoon vertellen

Whatsapp voicemessage

In whatsapp een foto met text er onder sturen die je maar een keer kan open

Een berichtje aan ze sturen.

Een brief naar je eigen adres aan je ouders sturen.

Oke zo zijn er nog veel meer vreemde of bijzondere opties. Voor mij werkte het het beste om er eerst met vrienden over te praten zodat als het niet lekker verloopt met je ouders dat je in ieder geval hun steun hebt. Denk er goed over na hoe je het gaat doen en durf de stap te maken. Ik weet zeker dat je het kan en die het pas als je er zeker weten klaar voor bent.

Heel veel succes🫂

Groetjes van een mede transgender jongen 🏳️‍⚧️

Reageer