toxic moeder denk ik

  • 16 September 2020
  • 5 reacties
  • 290 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, ik zit dus heel erg ergens mee.

Mijn moeder die wordt letterlijk boos om alles wat ik fout doe qua school. Als ik soms iets te laat naar bed ga, of mijn huiswerk niet op tijd heb gemaakt. De meeste moeders zouden dat echt niet boeien, maar mijn moeder wordt daar echt heel boos om en laat me altijd heel overspannen voelen. Ze vind mij een mislukkeling. Ze is gewoon elke avond weer boos en teleurgesteld en hoe erg ik mijn best doe om haar trots te maken, ze vind altijd wel iets nieuws om boos over te worden. Ik doe trouwens gewoon gymnasium, en haal bijna nooit onvoldoendes, maar toch vind ze me een hele slechte leerling enzo.

Ik weet niet wat ik moet doen, want ik probeer er heel vaak met haar over te praten, maar zij neemt mij niet serieus. Ze zegt dat ze gewoon zo is en dat ik er maar mee moet leren leven. Maar het maakt me gewoon heel erg verdrietig dat ze altijd boos is. Heeft iemand advies?

Liefs een verdrietig meisje


5 reacties

Badge

hoi,

ik heb ongeveer hetzelfde als jou.

nou ja ik zit niet op gimnasium maar op mavo:sweat_smile:

maar ik kan ook nooit iets goed doen voor mijn moeder ze is altijd boos op me.

mijn ouders zijn gescheiden en ik ben nu bij mijn vader met mijn vader kan ik goed praten.

ik hoop dat jij ook iemand hebt waar jij goed mee kan praten.

groeten torak 

 

Bericht aangepast vanwege overtreding forumregel 7.  Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

Het uitwisselen van contactgegevens en dating van forumleden via het forum van De Kindertelefoon is niet toegestaan. Onder dating valt elke vorm van contact buiten het forum. Ook het forum als chat gebruiken is niet toegestaan.

Hi,

Ik vind dat je moeder overdreven doet maar het kan ook zijn dat ze heel veel om je geeft en daarom niet wilt dat je je toekomst verpest. En dat ze dat op deze manier (een beetje overdreven) uit.

 

De meeste moeders zouden dat echt niet boeien

Ehhhm, ik denk dat het de meeste moeders wel boeit hoe hun kinderen  het doen op school. Mijn moeder iig wel en wat ik hoor van klasgenoten en vrienden hun moeders ook. Bij de een misschien iets meer dan de anders alleen. Het zou denk slechter zijn als het je moeder echt helemaal niks boeit.

 

Ze zegt dat ze gewoon zo is en dat ik er maar mee moet leren leven.

Waar moet je mee leren leven van haar?

 

Misschien kan je erover praten met je mentor en dan kan hij/zij misschien met je moeder gaan praten over dat jij het echt heel goed doet op school. Verder weet ik niet echt iets om je te helpen maar ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Gr. J8j8

Hallo,

 

Mijn moeder houdt wel heel veel van mij hoor, en ze doet het inderdaad gewoon omdat ze wilt dat ik een goede toekomst krijg. Maar ze gaat echt veelste ver. Net 10 min geleden nog werd ze helemaal boos om dat ik een 6 had voor mijn wiskunde toets, omdat ze weet dat wiskunde een van mijn beste vakken is. Ze zegt meteen dat ik helemaal niet mijn best doe enzo en dat ze heel teleurgesteld is. Zoiets gebeurt minstens 2x per week. Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen, want ze neemt me niet serieus als ik zeg dat ik het heel er  vind. 

Oh en met ‘ik moet er maar mee leren leven’ bedoelt ze dat ze niks aan haar  gedrag gaat veranderen omdat ze zegt dat ze het niet kan. Maar ze probeert het niet eens. Ze geeft heel erg om me toekomst. Maar hoe fk verdrietig ze me nu maakt boeit dr niet. 

Ik kan met niemand er over praten want mijn vader is het met mijn moeder eens, en verder vertrouw ik mijn vriendinnen niet echt heel goed meer de laatste tijd.

 

Heeft iemand advies?

Hi 

ik zit dus in een soort van zelfde situatie als jij en ik en mijn moeder hebben dus ook echt een vet slechte band. Daarom vermijdt ik mijn moeder meestal door vaak het huis uit te zijn. Dus vaak bij mijn vriendinnen te hangen of ik vraag of ik extra uren mag werken bij mijn werk en mijn school werk bijvoorbeeld in de bieb te maken. Ik weet dat dit het probleem niet oplost maar misschien helpt het.

groeten de persoon met ook een toxic moeder:)

Reputatie 4
Badge +3

Hoi Verdrietig Persoon, 

 

Dit lijkt mij heel vervelend, zelf is mijn moeder best wel oké met dit soort dingen, als ik een goed cijfer heb is zij trots, maar als ik een slecht cijfer hebt, vind zij het jammer en zegt zij gewoon: volgende keer beter. Ik vind dit echt heel fijn, ik heb ook wel vrienden waarvan hun ouders altijd boos zijn en ook niet mogen afspreken als zij het huiswerk nog niet af hebben of een onvoldoende hebben gehaald. BTW ik zit ook gewoon in 1 gymnasium. Maar het is erg irritant voor jou, ik zou gewoon  even met haar praten, zij moet gewoon trots zijn op een dochter die gymnasium doet en weinig onvoldoendes haalt.  Veel succes!

 

Groetjes,

Anoniempje2222

Reageer