Vraag

Tosti eten in de stad en ben autistisch, geeft veel onzekerheid.....

  • 17 March 2023
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey,

Mijn moeder en ik gaan de 2e dag van de week naar de stad (maandag). Ze wil daar tosti eten en shoppen. Ik zie er heel erg tegen op. Ik hou niet van shoppen. Maar het ergste is dat je in de stad niet kan weten wat wanneer en waar gebeurt. Ik wil duidelijkheid. Ik ben doodsbang om te gaan. En tosti eten, je weet nooit hoe lang je moet wachten in zo zaak. Heeft een andere autist een idee wat ik moet doen? (misschien een niet autist ook)  Ik heb al met mijn ouders gepraat, maar ze willen niet luisteren. Ze zeggen dat ik altijd alle leuke dagen verpest. Wat nu?

 


2 reacties

Reputatie 1
Badge +2

Jeetje, volgens mij is het tosti eten niet het ergste probleem hier want hoe durven je ouder zoiets tegen je te zeggen? Dat je hun dag verpest? Verder heel naar natuurlijk want je kunt er niks aan doen! Ik ben zelf niet autistisch dus ik weet niet precies wat voor jou werkt. Maar misschien kan je met een excuus opkomen om zo de dag te regelen. Zeg bijvoorbeeld dag je pas 12:00 kan vertrekken omdat een vriendin je nog moet bellen over een schoolopdracht.  En zoek in de stad/winkel centrum still zit plekjes op om even tot rust te komen. 
 

Wat ook kan is als je je tosti besteld subtiel vraagt aan de serveerster hoeveel minuten het duurt. Als ze dan een schatting van 5-10 minuten geeft weet je tenminste dat het niet een halfuur duurt! 
 

Ik hoop dat je ouders zich snel veranderen. Probeer er met iemand ander over te praten.

 

x

hey,

bedankt voor je reactie. Mijn ouders bedoelen het zo gemeen nog niet, maar ze hebben 2 autisten en een adhd’er, wat niet gemakkelijk is voor ze. Bedankt voor je tips.

 

Reageer