Vraag

tips om uithuis te gaan ('mijn famile is kut)

  • 15 August 2023
  • 1 reactie
  • 69 Bekeken

hoi ik ben 17 om te beginnen 'mij’ moeder is bijna nooit 'thuis' en als ze 'thuis’ is dan voel ik me heel onveilig 

en ze schreeuwt naar mij vaak en 'mij’ broer is ook heel schreeuwend naar mij of hij worden heel agressief naar mij en 'mijn’ familie maak raar opmerking over mij. hier door kan ik niet mij zelf zijn (Bv andere kleding stel hebben). ik moet nu eten voor mijzelf kopen en katten voer kopen. ('mij’moeder betaalt bijna niks) 

'mij’ moeder negeert me ook en luistert niet naar mij als bv zeg ik kleding geld nodig heb (btw ik heb heel weinig kleren) of als ik vraag dat ik meer kleren nodig heb dan vind ze me duur. (btw ik ben niet arm)

van 'mij moeder moet ik ook naar mij zus die nu in australie is met 'mij’ broer die heel agressief word  op mij  ook al doe ik niks die 'broer' heel mij ook een paar dagen geleden naar geduwt omdat hij boos op mij was ik weet niet meer waarom hij boos was en toen zij 'mij’ moeder een paar uur later dat mij broer zich niet lekker voelde (dat is geen facking excuus moeders hij is 6 jaar ouder dan mij). 

Ps mij vader is niet in beeld 

Bedankt als je het helemaal hebt gelezen :)


1 reactie

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @finneas 

Deze situatie klinkt heel erg naar. Ik hoop dat het nu wat beter is dan dat je 7 maanden geleden aangaf maar dat weet ik niet zeker. 

Een paar dingen die je kunt doen is op school met een docent of mentor praten, met de kindertelefoon bellen of chatten of met veilig thuis bellen of chatten

Als je met veilig thuis chat of belt kunnen ze je vaak wel vertellen of je thuis wel veilig genoeg bent of dat je een melding moet doen zodat ze verder kunnen kijken bij hoe het bij je thuis gaat. Als het dan thuis slecht gaat kunnen ze zeggeb dat je uit huis mag. Maar een uit huis plaatsing is niet altijd even makkelijk. 

Je hoeft ook niet perse zelf de melding te doen, je zou het met school kunnen bespreken, als hun denken dat de situatie ernstig genoeg is kunnen ze voor jou een melding bij veilig thuis kunnen maken. 

Reageer