tienermoeder

  • 18 August 2021
  • 4 reacties
  • 282 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hey hey 

Ik ben een meisje van bijna 16 

En heb een super lieve leuke dochtertje van morgen 1 week oud 

Het is zo rustige baby huilt niet slaapt nu al opzich goed door 

 

Ik heb een vriend we werken samen in het zelfde bedrijf 

 

Nou gaat binnenkort school ook weer van start ik wil haar liever niet naar een opvang doen of iets maar me moeder kan maar 2x in de week op haar passen de helle dag maar ik heb 5 dagen in de week school +stage hoe moet ik dit gaan doen want me vriend moet ook nog naar school iemand tips of ideeën

 

Zo lang het maar liefst geen opvang is of iets in die Richting 

 

Groetjes van meisje998 

 

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit


4 reacties

Allereerst, gefeliciteerd! Ik ben nooit zo een van geweest van het concept tienermoeders, maar als je het goed onder controle heb, is het zeker mogelijk. Jullie hebben in ieder geval nog een vorm van inkomen en zijn bezig met een vervolgopleiding - althans, dat leid ik af uit je topic.

Opvang tijdens school, stage en werk is altijd lastig, zelfs voor volwassenen. Ik begrijp dat je moeder niet de hele week op kan passen. De opvang is echt zo slecht nog niet hoor! De eerste keren kunnen zwaar zijn i.v.m. verlatingsangst, maar uiteindelijk hebben de meesten het daar best naar hun zin.

Ik heb van mijn moeder begrepen dat zij mij soms naar een soort particuliere opvang/oppas bracht. Dat was dan iemand die een paar keer per week op mij wilde passen (zij had zelf ook één baby geloof ik). Echter, daar komen natuurlijk wel kosten bij kijken, die waarschijnlijk hoger zijn dan die van de kinderopvang/het kinderdagverblijf.

Overweeg toch nog eens om Lavina wel naar het kinderdagverblijf te brengen of zoek een andere vorm van oppas om niet alle druk op je ouders te leggen en je school/werk niet (te veel) in de weg te zitten. Je kan Lavina ook een keer proef laten draaien om te kijken of het wat is.

Succes! :)

Reputatie 1
Badge

Hey @eenanoniemejongen1 

Als eerst dankjewel 

 

En ja ik wil niet dat ik te veel druk leg op me ouders en aangezien ik en de papa ook veel werken (horica) is het echt lastig 

Ik ben echt benieuwd hoeveel zo particulier kost want ze moet voor 3 dagen een plekje krijgen 

 

Ik zat ook te denk mee naar school maar weet niet of dat zo slim is 

En ik denk wel dat L (mijn dochter) daar wel kan bij een opvang maar ik vertrouw niet echt mensen met me kind denk omdat ze nog zo jong is 

Groetjes

Ik ben echt benieuwd hoeveel zo particulier kost want ze moet voor 3 dagen een plekje krijgen 

Ik heb het niet bij mijn moeder nagevraagd, maar ik denk dat zij mij naar een gastouder bracht (wel een die ze zelf had gevonden geloof ik). Hierbij een linkje over de kosten van deze vorm van opvang. Zoals je kan lezen, zat ik ernaast wat betreft kosten; je zou in sommige gevallen best weleens financieel beter uit zijn.

Ik zat ook te denk mee naar school maar weet niet of dat zo slim is 

Dat lijkt me niet zo een strak plan. Als school het al toestaat, is het voor jezelf beter om haar niet mee te nemen. Klinkt hard, maar ze zorgt voornamelijk voor afleiding en zorgen. Zeker als ze nog zo jong is.

En ik denk wel dat L daar wel kan bij een opvang maar ik vertrouw niet echt mensen met me kind.

Dat begrijp ik, maar dat is wel iets waar je op de lange termijn aan moet werken. Echter, het krijgen van een kind/hebben van een baby is ook een proces. Ze is nu net een week oud, waar hebben we het over (in de zin van dat er zoveel dingen veranderen de komende tijd).

De keuze is aan jou - en ik begrijp dat je nog wat voorzichtig bent - maar onthoud in ieder geval dat de kinderopvang echt de beste bedoelingen heeft en goed voor je/jullie kind zorgt. Mocht je geen andere oplossingen vinden, geef het dan in ieder geval een kans.

Succes!

Reputatie 1
Badge

@eenanoniemejongen1

L is voor het eerst vandaag naar een kinderopvang gegaan ze zijn zo lief voor de geweest zondag gaat ze weer en dan met school maandag tot woensdag

Heel erg bedankt

Reageer