Skip to main content
Vraag

thuissituatie is mij te veel

• October 16, 2025
  • 1 reactie
  • 70 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi, ik ben meid van 17 jaar oud en woon gewoon nog met mijn ouders thuis. Mijn ouders zover ik weet gewoon gezond bij elkaar. Maar ik heb ook nog een zusje van 13, maar mentaal is zij jonger. Ze heeft autisme, agressie problemen en nog wat dingen. Maar er is altijd wel een dingetje voordat me ouders en me zusje gaan schreeuwen. Mijn zusje heeft een kort lontje, dus als zei moet stoppen met tv kijken gaat ze hele huis bij elkaar schreeuwen en van alles. Dan is ze geïrriteerd voor de rest van de dag. Ik zelf wordt daar snel geïrriteerd van en weet zelf niet meer wat ik kan doen. Want het neemt heel veel inpekt op mijn dagelijks leven zoals school. Zelf wil ik dan daarna vaak niet thuis zijn puur vanwege de drukte. Is dat normaal? en dan heb ik het niet over de chaos thuis. Maar ik weet zelf niet hoe ik ermee moet omgaan. We krijgen al hulp van mensen dus daar is niks van nodig. Het is meer wat ik er aan kan doen, en vooral hoe kan ik aan mezelf werken. Want als je me andere topics lees struggel ik al best lang zelf met mijn mentale gezondheid. Al sinds me 13de.

Iemand tips om met chaos van thuis om te gaan? Toevallig meer mensen die met mij kunnen voelen?

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 17, 2025

Wat heftig! Misschien kun je proberen af en toe even weg te gaan uit de situatie, zoals even buiten gaan wandelen of ergens anders heen. Dat helpt soms om je hoofd leeg te maken. Praat ook met iemand die je vertrouwt over hoe jij je voelt, dat lucht vaak op.

xx liefs Wolf 🐺