Skip to main content
Vraag

Thuissituatie

Forum|alt.badge.img

Hoi,
Ik ben (bijna) 15 jaar, en ik heb een niet zo fijne thuissituatie.
Mijn ouders blowen in huis en mijn vader slaat me ongewenst en regelmatig op mijn kont. Ik vertel hem vaak genoeg om hiermee te stoppen maar dit werkt niet. Alles wat ik doe lijkt niet goed genoeg, en ik weet niet wat ik moet doen. Het liefst wil ik weg, maar ik heb niemand die ik genoeg vertrouw. Ik wil wel met een leraar praten, maar die heeft slechts discretieplicht en mag veilig thuis inschakelen of met mijn ouders praten. Dat 2e zal alles alleen maar erger maken. Het 1e lijkt misschien een goed idee. Maar nu komt het: ik heb een broertje van 2 die niet zonder z’n mama kan en een oudere broer met autisme die niet tegen verandering kan. Ik wil niet egoïstisch zijn en voor mezelf kiezen, en kan hun het niet aandoen. En als ik veilig thuis inschakel dan komt het uiteindelijk ook bij mijn ouders terecht. Ik weet niet wat ik kan doen, en slaap hierdoor weinig. Kan iemand me helpen?

2 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii,

Ahh jeetje wat lastig 😔. Maar het lijkt me wel een goed idee om het op school aan te geven, ze kunnen met je meedenken en je kunt aangeven als je iets niet wilt. De thuissituatie is echt niet goed en er moet echt wel gepraat worden. Hoop dat het lukt of je kunt misschien met iemand praten op sport bv of bij een familielid (?)hoop toch dat het snel wat beter gaat. ♥️

Veel liefs en sterkte ♥️

Marieke
Forum|alt.badge.img+7
  • Kindertelefoon
  • 1524 reacties
  • 5 maart 2025

Hoi ​@anoniempje666 ,

dat is echt een vervelende situatie waarin je zit! Heel goed dat je je broertje en broer wil beschermen, vergeet alleen niet dat je ook jezelf moet beschermen.

Je bent van harte welkom om eens met De Kindertelefoon te bellen of te chatten, gratis en anoniem, om samen met de medewerker je mogelijkheden te bespreken. We zijn elke dag te bereiken van 11 tot 21 uur.

Je kan ook zelf bellen en chatten met Veilig Thuis, dat is ook gratis en anoniem. Ze luisteren naar je situatie en stellen iets voor wat ze kunnen doen, en als je het daarmee eens bent dan kan je je gegevens geven en komen ze in actie. Ben je het er niet mee eens, dan kan je er ook voor kiezen om anoniem te blijven en het gesprek weer af te sluiten. Zie ook Contact met Veilig Thuis?

Veel sterkte gewenst,

groetjes Marieke / De Kindertelefoon

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen