Vraag

thuissituatie

  • 9 November 2023
  • 1 reactie
  • 34 Bekeken

Heyy, ik zit nu al heel mijn leven in een pleeggezin, maar in dit gezin is niemand gelukkig. Mijn pleegvader was alcoholverslaafd, nu drinkt hij soms nog wel heftig, maar minder. Mijn pleegmoeder drinkt nu elke avond een glas wijn, maar waarschijnlijk meer alleen zie ik dat niet. Dit heeft effect op de opvoeding van mijn zusje, maar ook op de gezondheid van mijn pleegmoeder. Ik wordt gek van de manier waarop ze mijn zusje opvoeden. Mijn zusje kan heel erg opdringerig zijn en heel druk, ze kan alle aandacht opvragen en nephuilen bij alles wat haar niet aanstaat. Mijn pleegouders hebben geen geduld om daar goed mee om te gaan, dus krijgt ze alles. Maar mijn ouders hebben zelf vaak ruzie. Ze schelden elkaar uit, waar ik en mijn zusje bij zijn (denk aan woorden zoals kanker). Ik kan hier nog mee omgaan, ik ben immers 17, mijn zusje is 6. Die hendelt dit niet goed. Ook zegt mijn vader weleens spijt te hebben van 6 jaar geleden, toen mijn zusje geboren werd, of van 17 jaar geleden, toen hij mij adopteerde. Daarna beweerd hij dat hij het niet meent, maar woorden doen meer dan je denkt. Ik ben al een keer 3 maanden ergens anders gaan wonen, zodat ik mijn rust kon nemen. Toch miste ik mijn eigen ruimte, die ik in het tijdelijke verblijf niet had, en ben ik teruggegaan. Ook om op mijn zusje te letten. Ik kan me niet goed meer concentreren op school, ik wil graag een normaal tienerleven kunnen creëren voor mijn zusje. Ik leef hier al minstens 10 jaar mee, ik ben mentaal getraumatiseerd omdat mijn vader soms zo hard schreeuwde dat de politie werd gebeld, of hij sloeg deuren, gooide met stoelen of afstandsbediening. Mijn moeder heeft mijn vader een blauw oog geslagen toen ik 11 was denk ik. Ze intimideert hem met messen en pannen, mn zusje word helemaal gek. Veilig Thuis vind deze situatie niet erg genoeg om te handelen. Ik wil graag dat mn pleegouders allebei een eigen plekje vinden en hun rust vinden. Ik wil ook op kamers gaan, maar dat mag niet aangezien ik geen geld heb, ik mocht de afgelopen jaren niet werken. Ik ben niet bereidt om hier nog 6 jaar te blijven, en veilig thuis wilt geen verandering brengen. Mijn ouders luisteren niet naar me als ik zeg dat ik dit niet meer wil, dat ik wil dat ze uit elkaar gaan. Wat moet ik doen? Heeft iemand nog advies?


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Ik vind het zelf lastig om je hierover advies te geven ookal zou ik dat heel graag willen.

Je kunt met de Kindertelefoon bellen en die kunnen je verder helpen en doorverbinden en advies geven:
De Kindertelefoon is bereikbaar op het telefoonnummer 0800-0432.

Reageer