thuissituatie

  • 3 May 2022
  • 1 reactie
  • 62 Bekeken

Badge

Hi ik ben 15 jaar, 

ik heb een aantal dingen waar ik erg mee zit. Thuis heb ik een moeder en vader en een zusje. Ik heb veel discussies thuis en het gaat vaak over dat ik te laat ga slapen of dat ik niet luister tenminste volgens mijn ouders. Vandaag gebeurde iets weer waar ik erg van schrok ik moest naar boven van me moeder maar ik zocht nog iets dus ik zei ik kom zo wat ze niet goed vond uit eindelijk begon ze een beetje trekken dat ik naar boven moest gaan en toen hoorde ik me vader heel snel naar beneden van de trap lopen en begon hij ook te trekken dat ik naar boven ga. Ik verzette me een beetje wat niet zo goed lukte maar toen begon hij me te pakken bij mijn ribbenkast want ik wou weglopen naar de andere kant van de kamer, toen pakte hij me twee keer bij mijn keel vast om me door de deuropening te duwen zodat ik bijna naar boven ging, ik wou nog niet naar boven en hij schopte me naar boven en ik viel op de trap. Ik ging  maar snel naar boven want ik schrok. Toen we boven waren ging ik naar me kamer en me moeder kwam om te vragen waarom ik zo dee en aan wat ze dit gedrag van mij verdiend hadden ik wist niet goed wat ik moest zeggen dus zei ik maar niks en keek ik weg ook omdat ik bang en geschrokken was van de situatie ik was bang om iets verkeerds te zeggen.

(ook me moeder gaf me een klap op mijn bil zodat ik naar boven ging. )

Uiteindelijk ging me moeder uit mijn kamer en zei ze je denkt toch alleen maar aan jezelf je hebt alleen maar schijt aan je ouders zei ze. Wat niet zo is. Toen wou me vader binnen komen maar verzette ik en probeerde ik de deur dicht te houden, de deur ging uiteindelijk uit de schanieren( ik weet niet hoe je dat noemt of zegt) en het bleek dat hij zich ook had bezeerd een beetje aan de deur wat natuurlijk niet mijn bedoeling was. Ik scheld wel is tegen me ben ouders of ik kom arrogant of snauwerig over maar zo bedoel ik het helemaal niet. Maar ik ben oprecht geschrokken hiervan en ik zit te denken om even ergens anders heen te gaan naar een christelijke gezinshuis.

 

kan iemand mij vertellen wat ik moet doen?

Of advies geven ?

als jullie ergens mee zitten wil ik jullie natuurlijk ook helpen hopelijk zijn jullie allemaal veilig🙏


1 reactie

Reputatie 3
Badge +1

Probeer zulke dingen te volkomen en vooral niet te ver ergeren. Als je ouders je richting je kamer duwen omdat je moet slapen ofzo loop dan zelf naar je kamer dan hoeven ze je niet eens aan te raken. Uit ervaring probeer ik in discussies of ruzies met mijn ouders zo min mogelijk te zeggen en hun gelijk geven. Later kan je dan terug op dit koken en zeggen dat je wilden op een rustige manier (niet wanneer de spanning het hoogste is). Ik vroeg me af waarom zou je ergens anders willen blijven? Je zou kunnen logeren bij familie of vrienden als het mag van je ouders en je even weg wilt. Ik zelf moest bij mijn zus gaan slapen anders hadden me broers me bijna zeker in elkaar geslagen (dit was toen ik wat deed wat echt niet kon). Wil het daar nu niet helemaal over hebben. Wat mijn denk ik thuis ook wel helpt is het niet meer geven om dingen die mijn ouders mij noemen en of vragen. Ik hou zelf wat meer voor me zelf om zo discussie, ruzie, opmerkingen en probleem te vermijden (raad dit niet persee aan). Het is wel dat bijvoorbeeld als ik gepest zou worden dat ik dank niet aan mijn ouders ga vertellen. Het maakt je misschien eigenlijk ook wat zelfstandiger je eigen problemen leren oplossen denk ik. 
~Cake

Ik heb eerdere topics gewreven over dingen waar mee in zit alsjeblieft advies wilt geven kan je ze bekijken,

Reageer