Thuissituatie

  • 14 October 2020
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb al een tijdje(4 jaar) niet zon leuke thuissituatie. Ik verpest mijn school. Zit overmatig aan de drugs. Verslaafd aan sigaretten en een drankverslaafde  moeder die mij niet meer wil zien. Mn vader haat mij gebruikt soms geweld en voel me niet altijd veilig meer. Hij wil mij uit huis laten zetten. Hij maakt me vaak belachelijk. Ik heb niet zo veel vrienden en al helemaal geen vrienden waarmee ik over mijn problemen kan praten. Mn moeder heeft afgelopen jaar meerdere zelfmoordpogingen gedaan en is nooit helemaal gelukt. Mijn opa en oma kan ik niet vertrouwen. Ik voel me eigenlijk altijd kut als ik nuchter ben. Ik voel me niet meer zoals ik me altijd al heb willen voelen. Ik probeer altijd de beste mezelf te zijn maar op een of andere manier verpest ik altijd alles. Mijn band met mijn vrienden, de band met mn pa, de band met mn zus. Ik weet niet meer wat ik met me leven aan moet. Hoop dat iemand advies voor me heeft

 

anoniem 


2 reacties

Hey zoek proffesioneel hulp, dit is een lastige situatie, stap desnoods naar de politie of kinderbescherming als je het gevoel hebt in gevaar te zijn.

Reputatie 1
Badge +1

hee,

ook al klinkt het vervelend en vast ook vermoeiend. Heb je een leraar op je school of iemand in je buurt maar privé ver van je af waarmee je kan praten? Praten helpt echt. Zoals @Gastgebruiker goed heeft gezegd probeer de grotere dingen in te zetten als je het gevoel hebt dat je in gevaar bent. Probeer geen excuses voor je ouders te bedenken probeer aan jezelf te denken. Je mag je kut voelen dat mag ook gezegd worden. Probeer op te staan en bij elk klein goed dingetje even te lachen. Probeer leuke dingen voor jezelf te plannen. Ik heb dat zelf ook ik heb iets nodig waar ik naar uit kan kijken. Zo gaat het leven veel sneller en word het minder kut. Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen sterkte.

<3 

Reageer