Skip to main content

hoi,

ik ben 16 jaar en mijn ouders zijn al gescheiden sinds 2005. Ik heb al vijf jaar lang gezegd tegen me moeder dat ik bij me vader wil wonen. En ze zei 3 jaar geleden als je geslaagd bent dan mag ik bij me vader gaan. EN nu zeg ze van je gaat nergens heen zolang je 18 bent. EN ze scheldt me vaak uit en lacht me ook uit. Tijdens het leren belt ze me en zegt ze ga maar naar je vader toe want je mag mij toch niet. Terwijl ik dat nooit heb gezegd.Of dan roept ze me en zegt ze de gemeenste dingen die je van je eigen moeder nooit zal verwachten. Ik wordt gek en moe van haar gedrag. Ik ben elke dag bang om met haar te praten want daarlijk scheldt ze me weer uit. IK heb ook met haar gepraat van ik vind het niet leuk maar ze verandert niet en doet nog steeds gemeen. Ik wil volgen schooljaar bij me vader wonen en daarop hogeschool gegaan maar me moeder houdt me opeens tegen. Help ik wil weg van deze leefsituatie. Ik voel me beter bij me vader? Volgend jaar ben ik 17 mag ik dan bij me vader wonen ja toch. Geef alsjeblieft een antwoord ik weet niet wat ik moet doen zodat ik volgend jaar bij me vader kan wonen.

Hoi

Wat vervelend dat je moeder je ervan weerhoudt om bij je vader te gaan wonen. Ik kan me voorstellen dat de huidige situatie allesbehalve prettig is. 

Je zou een compromis voor kunnen stellen. Op weekdagen woon je bij je moeder, terwijl je het weekend bij je vader doorbrengt. Op die manier zou je moeder stilaan kunnen wennen aan het idee dat je je vader wat regelmatiger ziet. Denk je dat je vader met je moeder zou kunnen praten?

Als ik het goed begrijp, zou je je studies graag voortzetten in de buurt van je vader. Heb je dit al eens met hem besproken? Op het moment dat het begin van je studie aanbreekt, zou je voor een regeling kunnen gaan waar je de week bij je vader doorbrengt, en de weekenden bij je moeder. Je hebt namelijk het volste recht om beiden regelmatig te zien. 

Groetjes

Kenshin

Je mag zelf kiezen bij welkeouder je woont zolang de situatie het toe laat. Als ne vader je met open armen wil ontvangen en je moeder wil niet dat je gaat kun je naar de kinderrechter gaan en die kan dan verder helpen om jou bij je vader te krijgen

Reageer