Skip to main content

thuissituatie

• April 15, 2026
  • 1 reactie
  • 6 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi,

ik wil vertellen over me thuissituatie/beetje ove mijn leven en zou het fijn vinden als jullie alles lezen en me vertellen of ik overdrijf en wat ik het beste kan doen.

Ik ben een meisje en ik ben bijna 16 jaar ik heb een broer van 30 een zus van 24 en een van 21 ik ben dus de jongste thuis. Ik heb heel veel problemen in me thuissituatie ik word namelijk al heel me levenslang geslagen door me moeder en daarmee bedoel ik haren trekken slaan met handen en vuisten en ook slaan met een houten stok waar een ijzere rand op zit. Ik word geslagen wanneer ik een slechte cijfer heb, ik ruzie met me moeder heb, me moeder gewoon boos op me is/word op de kleinste dingen en als ze gewoon boos is en ze het dan op mij afgeeft.

Na al deze jaren ben ik er zo gewend aan geraakt dat ik het normaal vind dat ik geslagen word en ik het gevoel heb dat ik het verdien. Ik heb weleens met me vriendinnen er over gepraat maar het boeit hun niet echt. Ik ben wel nog elke dag heel bang om naar huis te gaan en mij ‘huis’ is buiten de straat geworden daar voel ik me meer veilig dan thuis.

Naast dat ben ik ook de enige die wist dat me vader vreemd ging op me moeder toen ik nog jong was me vader had/heeft ook gambling problemen dus we hadden heel weinig geld op jonge leeftijd en kwam elke weekend heel dronken thuis. Hij rookt ook echt al heel me leven. Me vader is nu wel de liefste beste man hij is met alles gestopt en geeft me heel veel liefde waar ik heel dankbaar voor ben aangezien ik toen ik jonger was niet heel veel liefde kreeg.

Door al deze dingen heb ik ook attachment issues en heb ik ook heel veel trauma’s. Hoewel alleen de situatie met me vader bete is is die met met me moeder nog heel slecht en word ik tot de dag van vandaag nog heel hard/erg mishandeld.

Me zussen zorgen er negen van te tien keer voor dat ik in de problemen komen en verzuren me leven. Me broer is heel streng maar doordat die niet meer bij ons woont heb ik niet heel veel last meer van hem. Ik word wel altijd nog bedreigd door hem dat als ik de verkeerde kan op ga die me gaat doden omdat die liever in de gevangenis zit voor de rest van zn leven omdat die me heeft doodgeschoten dan dat ik de verkeerde kant op ga.

Ik ben zelf ook heel verslaafd aan Vapen en het is een soort comfort zone geworden. Elke keer dat ik me slecht voel ruzie heb gehad met me moeder blij ben verdrietig ben of wat dan ook is het eerste wat ik pak me vape.

Ik ben ook heel onzeker over me lichaam en heb heel vaak dat ik helemaal niks eet en als ik iets eet me heel schuldig voel en het uitkots. Andere dingen waar ik niet verslaafd aan ben maar wel doe is sigaretten roken, blowen, shisha en thc vape.

Dit allemaal is nog niet eens de kwart van me leven maar het het word nu te lang ik word ook steeds meer depressief en heb menthal healt issues maar daar vertel ik later misschien nog wel over.

Dankjewel voor het luister!

1 reactie

LisaKindertelefoon
Forum|alt.badge.img+1

Hoi ​@Idk71

Wat goed dat je jouw verhaal op het forum deelt!

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Veel sterkte!

Groetjes,

Lisa, De Kindertelefoon