Skip to main content

Hoii, 

Ik ben een meisje van 13 en ik heb thuisproblemen. Mijn biologische vader is samen met mijn opa overleden op mn 6e verjaardag, en toen ik 7 was kreeg ik een stiefvader. Allemaal leuk en aardig, maar sinds ik op het middelbaar zit, is er alleen maar gezeik. Ik doe dit weer niet goed, ik doe dat weer niet goed, ik doe zus weer niet goed, ik doe zo weer niet goed, het is altijd wel iets. Ik irriteer me hier enorm aan en sinds ik in de 2e zit is het alleen maar erger geworden, mn vader wil de lijfstraffen terugbrengen (slaan met een pol lepel) en dat vind ik al helemaal niet fijn. Ik krijg ook geen zakgeld meer omdat ik mn kamer niet opruim. Ik heb 2 weken geleden mijn pols zwaar gekneusd omdat ik van de trampoline af vloog, en ook daar is alleen maar gezeik over, "ja, je stelt je alleen maar aan" en "je kan gewoon de hond uitlaten" (het is een bennen senner (als ik het zo goed schrijf)). Ik huil heel vaak en ik zoek steun bij vrienden, maar daar veranderd de situatie niet van. Het kan trouwens niet heel erg klinken, maar als je het ziet, merk je hoeveel pijn me dit doet. Mijn zus (15) is uit huis geplaatst wegens agressieproblemen, die nog een beetje rieel waren en ze heeft nu een beter thuis en we hebben nog contact met haar. Maar mijn vader dreigt er steeds mee dat ik ook uit huis geplaats ga worden, en hij denkt dat het me niks doet, maar ik heb maanden lang hierdoor huilend in slaap gekomen. (Nu ik dit aan het typen ben zit ik ook te huilen). Ik weet gewoon niet wat ik ermee aan moet, mn vader zegt dingen die ik niet fijn vind, mn moeder kan er niks aan doen en ik weet het niet meer. (Btw, ik zeg uit automatisme "mijn vader" maar dan bedoel ik mn stiefvader. Ik krijg hier heel veel stress van en ik heb hierdoor zelfmoordneigingen en pogingen gehad (er zit een groot litteken op mn hand). Weet iemand wat ik hiermee aanmoet? Help!

Hii,

Jeetje wat ontzettend heftig zeg! En het is écht niet oké als je vader je gaat slaan en ligt zeker niet aan jou! En je stiefvader mag echt niet dreigen. Kun je het hier misschien met je moeder over hebben dat je hier zo mee zit? Of dit op school meldt bij iemand die je vertrouwd zodat zij samen met jou naar een oplossing/ alternatief kunnen kijken? Voor je zelfmoord gedachten kun je ook een keer bellen of chatten met 113, ze zijn daar echt aardig en denken/ kijken graag met je mee. Hoop dat je hier iets aan hebt en dat er een oplossing komt. 

Veel liefs 🤗

Heel erg bedankt!! Ik heb al geprobeerd met mn moeder te spreken maar ze heeft het toen gelijk doorverteld aan mn stiefvader. En ik ben bang dat de mensen op school dat ook doen. Dankjewel voor de reactie <3

Hoi ​@Kindje_met_thuisproblemen ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. ,Wat knap van je dat je er hier over komt praten, echt super dapper! Onthoud dat je er niet alleen voor staat. JAls je het lastig vindt om er met iemand over te praten, kun je ook met De Kindertelefoon bellen. Dat kan elke dag van 11:00 tot 21.00 uur (0800-0432). Je kunt ook met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Zoals Boterbloempjee al noemde kun je voor hulp of ondersteuning ook contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anna (De Kindertelefoon) 

Hey! Ook al heeft Anna al gereageerd, wilde ik toch nog iets zeggen. Je bent namelijk niet alleen. Wij zijn er 🙂 Super naar dat je moeder dit doorverteld aan je stiefvader. Ken je nog iemand anders, een docent, vriendin of vriend die je vertrouwt, of ten minste genoeg vertrouwt om je gevoelens de delen? 

Ik vind het super super naar voor je, en ik wens je al het geluk van de wereld! 

We're here for you 🌠

Hoi ​@Kindje_met_thuisproblemen ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. ,Wat knap van je dat je er hier over komt praten, echt super dapper! Onthoud dat je er niet alleen voor staat. JAls je het lastig vindt om er met iemand over te praten, kun je ook met De Kindertelefoon bellen. Dat kan elke dag van 11:00 tot 21.00 uur (0800-0432). Je kunt ook met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Zoals Boterbloempjee al noemde kun je voor hulp of ondersteuning ook contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anna (De Kindertelefoon) 

dankjewel allemaal!!! ik hoop dat mijn vader ooit gaat begrijpen dat ik het moeilijk vind om er met hun over te praten en ik durf het ook niet. mijn ouders maken er altijd grapjes over en dat vind ik niet fijn. mijn vader noemt me dagelijks '’emo'’ en dat vind ik niet fijn, maar toen ik dat aangaf maakte hij er een nog grotere grap van. hij noemt me ook telkens '’gay'’ maar dat ben ik niet en ik voel me daar ook niet prettig bij, en ook toen ik dat aangaf werden er grapjes over gemaakt. HET IS NIET GRAPPIG.

Reageer