Vraag

thuis weglopen

  • 9 May 2023
  • 2 reacties
  • 97 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Ik wil thuis weglopen omdat ik hier niet gelukkig van word omdat mijn vader geen interesse in mij heeft mijn oma zegt letterlijk alles door tegen iedereen mijn broers de om alles ruzie maken met mij oma en het gezeur niet het gezeur wat iedereen heeft maar echt gezeur alsof ik een klein kind ben en omdat niemand thuis mijn vertrouwd thuis en mijn tante die bijna elke dag komt om geen reden die doet alsof ze de baas over mij is en kapot dom is serieus ze zegt dat ik mijzelf dyslexie aanpraat omdat ik een moeilijk woorden niet kan lezen terwijl het letterlijk bij mij is vastgesteld dat ik dyslexie heb en dat zij van alles af moet weten ik kan niks doen zonder dat zij dat weet en dat ze thuis overgaan te belangrijk vinden ik sta maar één onvoldoende punt en ze willen dat ik er nul sta terwijl ik gewoon over ga ik kan er niet meer tegen ik wil weglopen en ik weet al hoe ik ga dan gewoon bij een vriend van 18 slapen die mij leuk vind en in het weekend dat mijn vriendje bij zijn moeder is bij hem als het mag want zijn moeder is minder streng en mijn locatie uit doen 

Is dit een goed idee of moet ik wat anders doen?

wat gebeurd er als je wegloopt en word betrapt krijg je een boete ofzo?

kan ik dan gewoon naar school want die vriend woont best ver en school zal er dan vanaf weten?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Dat is wel een kutsituatie. Ik zou toch aanraden niet weg te lopen. Je lost er uiteindelijk niks mee op. Je kan het juist alleen maar erger maken. Het zou kunnen dat ze bijv. de politie inschakelen om je te zoeken en dan heb er weer een probleem bij. Je bent 14 toch? Dan lijkt me bij een vriend van 18 gaan slapen sws geen goed idee.

Als je niet meer naar school gaat wordt de leerplichtambtenaar ingeschakeld.

Kun je niet iemand op school om hulp vragen? Je mentor of zo. Of de vertrouwenspersoon.

Heel veel sterkte

Reputatie 7
Badge +9

Thanks ja ik ben 14 en school weet het allang maar doet er niks mee en ik voel mij niet gewenst thuis ook nog door dit en door de ruzie ook niet veilig thuis 

Reageer