Vraag

Thuis voelen op een andere plek dan thuis en iemand dankbaar

  • 4 November 2019
  • 2 reacties
  • 105 Bekeken

Badge

Hallo mensjes,

Laat ik eerst mijn verhaal vertellen: Ik ben een meisje van 13 ( bijna 14 ) jaar. Ik ben Autistisch en heb een Depressie. Al 4 jaar lang zit ik op een groepstherapie voor Autistische kinderen ( niet de extreme vorm maar voor gemiddelde ). Mijn huis is een totale ramp ( alcohol, roken, ruzie ) en die groepstherapie is de enige plek waar ik me thuis voel. Er zijn daar andere kinderen ( ongv 12-18 jaar oud ) en ik kan het met iedereen vinden, want het is altijd gezellig en we snappen elkaar. Er zijn daar 3 begeleiders. De beste band heb ik met 1 van hun. Hem zie ik ook het vaakst en ken ik het langst. Hij is de eerste die ik vertelde dat ik sneed en hij was daar heel begrijpend over en gaf tips en met mijn overleg heeft hij het mijn moeder verteld zodat ik het zelf niet hoefde te doen. Ik heb het ook weleens met hem over mijn thuissituarie. Hij is de enige persoon die ik vertrouw. de therapie groep waar ik zit heeft zelfs een groeps chat ( begeleiders zitten daar ook in we plaatsen veel memes).

 

En dan nu mijn 2 vragen:

  1. is het normaal dat deze groep meer voelt als mijn 2e familie die meer voor mij betekend dan mijn eigen familie? 
  2. Ik zou die begeleider gewoon willen laten zien hoe dankbaar ik ben dat hij in mijn leven is en zou hem hier voor willen bedanken. Wat zijn wat manieren hoe ik het tegen hem kan zeggen hoe dankbaar ik ben en/of tonen met iets ofzo?

 

alvast bedankt :heart:


2 reacties

Hallo CallMeR :)

Ik zou even je vragen voor je beantwoorden, vrij laat maar aangezien niemand heeft gereageerd.

  1.  Sommige mensen vinden hun vrienden of in dit geval die groep belangrijker en meer voor hun betekend dan hun families. Sommige mensen hebben ook niet echt familie maar daar heb je niet echt last van maar alsnog begrijp ik het aangezien je band met je familie misschien gewoon minder goed is.
  2. Je kan denk ik gewoon zeggen hoe dankbaar je bent voor het feit dat hij jou heeft geholpen maar je kan ook een klein presentje zoals wat snoep geven om het te bekrachtigen dat je hem dankbaar bent.

-Dr8gon99

Badge

Hoi

Ik vind mijn woongroep juist vervelend 

Ik zou liever thuis wonen

Heb je misschien tips 

Hoe ik het leuk kan hebben daar😊

Reageer