Skip to main content

thuis situatie

• July 6, 2024
  • 1 reactie
  • 78 Bekeken

Cato.db
Forum|alt.badge.img+4

Hoii

Ik ga even vertellen wat er is gebeurd

Nou ja 6 jaar geleden kreeg mijn oudste broer een vriendin en dat was het eerste jaar gwn leuk enzo en toen kwam corona en toen kwam ze een tijd je niet en opeens kwam ze heel lang niet meer en toen hat ze opeen gegeven moment een gesprek met me ouders me broer en zij dan toen zij ze dat ze van het begin afaan al niet thuis voelde bij ons dat leek me al sterk maar ik dacht oke en toen zij ze dat ze wel weer wou komen maar ze wou dus niet zeggen wat er gebeurd was waarom ze zich niet thuis voelde bij ons want er was blijkbaar wel wat gebeurd maar vanaf het begin afaan geloof ik niks van dit hele verhaal maar ja ze wou dus wel weer komen zij ze want ze is rond sinterklaas 2022 1x geweest en daarna nooit weer en enja toen ging me broer alleen maar naar haar en luisterde niet meer echt naar de regels van me ouders enzo en dat liep soort van uit de hand hij was een keer de hele kerst vakantie weg toen is die op die op 8 mei 2023 voor de eerste keer uit huis gezet door me ouders en dat was voor een week en in juni of juli is die voor de 2de keer uit huis gezet en dat was voor onbeperkte tijd en dat is uiteindelijk 4 maanden/half jaar geweest en toen heb.ik helemaal geen contact met hem gehad en ook helemaal niet gezien en nu woonde hij sinds een paar maanden weer thuis maar het is nog steeds kut.

Groetjes Cato🫶🏻✌

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hoi ​@Cato.db 🫶🏻

Wat je beschrijft klinkt als een heftige en verwarrende situatie die al heel lang speelt, en het is helemaal logisch dat je er mee zit. Het lijkt erop dat de vriendin van je broer voor veel spanning heeft gezorgd binnen jullie gezin, zeker omdat ze aangaf zich niet welkom te voelen maar nooit wilde uitleggen waarom. Dat soort vage beschuldigingen kunnen echt frustrerend zijn, zeker als jij (en misschien ook anderen in het gezin) niks verkeerds hebben gedaan. En dan komt er nog bij dat je broer daarna steeds meer afstand heeft genomen, zich niet meer aan de regels hield en uiteindelijk zelfs meerdere keren uit huis is gezet.

Je hebt lange tijd geen contact met hem gehad en nu woont hij weer thuis, maar het voelt nog steeds niet goed voor jou. Dat snap ik echt heel goed. Als iemand die zó dichtbij staat ineens anders wordt of je totaal niet meer betrekt, kan dat voelen alsof je iemand kwijtraakt terwijl hij letterlijk nog in hetzelfde huis is. En dat doet pijn, zeker als het invloed heeft op hoe jullie thuis met elkaar omgaan. Jij zit hier middenin, maar hebt er weinig controle over, en dat maakt het nog lastiger.

Het is heel goed dat je je verhaal deelt, want je gevoelens zijn absoluut terecht. Misschien kun je eens praten met iemand die je vertrouwt, zoals een mentor, een ouder die wél naar je luistert, of iemand buiten je gezin. Soms kan het ook helpen om je gedachten van je af te schrijven, zoals je hier al doet. Je hoeft dit niet alleen te dragen. Je bent niet raar of moeilijk, je reageert normaal op een moeilijke situatie. Blijf goed voor jezelf zorgen 💛

xx liefs Wolf 🐺