Skip to main content
Vraag

thuis problemen

• April 27, 2025
  • 2 reacties
  • 27 Bekeken

Hoi,

Ik had een vraag. Mijn ouders doen tegenwoordig heel irritant. Ze zeggen dat ik hard ben veranderd en ze roepen heel de tijd en mijn mama verteld mij van alles tegen mij waar ik niks mee te maken wil hebben. Ik ben nu aan het denken of ik zou zeggen dat ik weg ga of niet en wat zou ik het beste kunnen doen?

2 reacties

• April 28, 2025

Hoi,

Wat naar voor je.

Het lijkt mij super lastig dat je je thuis niet fijn voelt.

Het lijkt mij handig om dit met de kindertelefoon te bespreken. (Hiermee bedoel ik te chatten of te bellen met de medewerkers van de kindertelefoon.)

Ook kan je misschien met een tante, oom, oma, opa of ouders van vrienden overleggen of je een tijdje ddar kan wonen.

Als het thuis voor onveilige situaties zorgt is het misschien zoizo belangrijk en fijn om een tijdje ergens anders te wonen.

Ik weet verder niet zo veel over dit onderwerp, maar ik hoop dat ik je toch iets heb kunnen helpen.

Veel sterkte toegewenst!🍀

Groetjes

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Hoi ​@anoniem29891809! Dat klinkt echt heel lastig en frustrerend voor je. Het is vervelend als je ouders ineens anders doen en veel roepen, vooral als je je er niet prettig bij voelt. Voordat je besluit om weg te gaan, is het misschien goed om eerst rustig met ze te praten over hoe jij je voelt. Soms weten ouders niet helemaal hoe hun gedrag op jou overkomt. Vertel ze wat je dwarszit, maar probeer ook te luisteren waarom zij zo reageren.

Als praten moeilijk is, kun je misschien een andere volwassene die je vertrouwt erbij vragen, zoals een mentor, familielid of een goede vriend(in) van je ouders. Het is belangrijk dat je je veilig voelt en dat je niet zomaar wegloopt zonder een plan.

Heb je iemand in je omgeving die je kan steunen? 

xx liefs Wolf 🐺